آموزش استفاده از Google Drive برای ذخیره فایل ها در فضای ابری

بازیابی اطلاعات

گوگل درایو ابزاری است که برای سازمان دهی، پاکسازی و اشتراک گذاری سریع اسناد مختلف در دنیای دیجیتال امروزی کاربرد دارد. متاسفانه بسیاری از کاربران عادی دستگاه های مختلفی چون لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و موبایل با این موضوع که چگونه می توان از گوگل درایو به درستی استفاده کرد، آشنا نیستند. یک ناهماهنگی کوچک و بی دقتی پیش پا افتاده در مراحل استفاده از Google Drive می تواند موجب نابودی دیتاهایی باشد که تصور کرده اید آن ها در گوگل درایو ذخیره شده اند. ادامه ی این مقاله را از دست ندهید تا شما را با نحوه ی استفاده از گوگل درایو آشنا سازیم.

مزایای استفاده از Google Drive

گوگل درایو یک سرویس ذخیره‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد پرونده‌های مختلف را روی فضای ابری ذخیره کنید. این فضای ابری از طریق گوشی های هوشمند، تبلت و رایانه به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین به نوعی استفاده از Google Drive راهکار بی نظیری برای تبادل اطلاعات میان سیستم های مختلف است. از طرفی می‌توانید از ویدئوها، اسناد، تصاویر و کلیه اطلاعات و دیتاهای مختلف سیستم های رایانه ای توسط گوگل درایو بکاپ گیری کنید.  در واقع استفاده از گوگل درایو علاوه بر ذخیره اسناد، انتقال آن‌ها را از دستگاهی به دستگاه دیگر تسهیل می‌کند.

مفاهیم پایه و نکات کلیدی در خصوص استفاده از گوگل درایو

دو راه برای دسترسی به محیط گوگل درایو پیش روی شماست:

  •       وب سایت drive.google.com
  •       اپلیکیشن گوگل درایو

لازم است برای استفاده از Google Drive یکی از این دو روش دسترسی را انتخاب کنید. پس از حضور در این محیط باید به دنبال ساخت حساب کاری منحصر به فرد باشید. به طور کلی برای استفاده از کلیه ی خدمات گوگل نظیر درایو، جی میل، فوتوز، یوتیوب، پلی استور و… حضور یک حساب کاربری منحصر به فرد ضروری است. افتتاح این حساب کاربری کاملا رایگان بوده و در عرض چند دقیقه شکل می گیرد. 15 گیگابایت حافظه به صورت رایگان برای ذخیره‌سازی در گوگل درایو، جی‌میل و گوگل فوتوز در اختیار شما قرار داده می‌شود که در صورت نیاز و صرف هزینه‌ ی نسبتا کمی، می‌توانید آن را افزایش دهید. این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

  •   پرداخت ماهانه ۲ دلار به ازای ۱۰۰ گیگابایت
  •   پرداخت ماهانه ۱۰ دلار به ازای ۱ ترابایت
  •       پرداخت ماهانه ۱۰۰ دلار به ازای ۱۰ ترابایت
استفاده از Google Drive

طریقه ی استفاده از گوگل درایو

استفاده از Google Drive کار چندان پیچیده ای نیست. روش سازمان دهی پرونده ها در گوگل درایو شباهت زیادی به تبادل اطلاعات میان دو هارد دارد. در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات را در یک پوشه واحد (My Drive) ذخیره سازید و یا آن‌ها را به پوشه‌های مختلفی تقسیم بندی کنید. برای ساخت پوشه در وب‌ سایت، روی گزینه «New» کلیک کرده و سپس «Folder» را انتخاب نمایید.

هنگام کار با گوشی های موبایل نیز کافی است علامت «+» را لمس کنید و گزینه «Folder» را برگزینید تا به سادگی شاهد ظهور یک پوشه ی جدید باشید. از منوهای موجود در گوگل درایو گزینه های «More Actions» و سپس «Move» را انتخاب کنید و مکان جدید پرونده را مشخص کنید. برای اشتراک گذاری فایل های موجود نیز می توانید از گوگل درایو بهره ببرید. یکی از بهترین قابلیت‌های گوگل درایو به اشتراک گذاشتن اطلاعات است. پس از تعیین پرونده یا پوشه مورد نظر خود، گزینه «Get Shareable Link» را بزنید و لینک دریافتی را به اشتراک بگذارید. از طرفی می‌توانید با رفتن به قسمت «Sharing Setting» مجوز ویرایش را فعال کنید و لینک را مستقیماً به آدرس ایمیل افراد بفرستید.

جهت کسب راهنمایی های بیشتر با مرکز بازیابی اطلاعات تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما همواره آماده ارائه ی مشاوره های رایگان فوق تخصصی می باشند.

مطالب مرتبط

فهرست