اشتراک گذاری

ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر

ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر برای همه کاربران مهم است. زمانی که به دلایل مختلف اطلاعات ذخیره شده در دستگاه از بین می رود، کاربر به دنبال راهی می گردد تا بتواند اطلاعات هارد دیسک کامپیوتر را دوباره احیا کند. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی ، امروزه 100 درصد کاربران اطلاعات و فایل های خودشان را به صورت دیتا بر روی هارد دیسک ذخیره می کنند.

این روش ذخیره سازی، معایب و مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. باید بدانید که ذخیره کردن اطلاعات بر روی هارد دیسک در دنیای امروز و با دستگاه های پیشرفته ای که در عصر حاضر تولید و استفاده می شود، یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است، اما نکته مهم اینجاست که نحوه محافظت از این اطلاعات را نیز بدانیم.

ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر

پیشگیری

یک راه ساده برای حفظ اطلاعات

بهترین، ساده ترین و مطمئن ترین راه برای ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر تهیه یک بکاپ است و بهترین روش پشتیبان گیری یا همان بکاپ از اطلاعات مهم رایانه استفاده از فلش مموری (در صورتیکه حجم اطلاعات کم است)، DVD و هارد دیسک های اکسترنال است. 

اگر با اطلاعات سیستم خود به صورت روزمره سروکار دارید، حتما باید از فایل هایتان به صورت مدام (هفتگی و ماهانه) ، پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، درصد از دست رفتن اطلاعات صفر باشد. این در حالی است که بیشتر کاربران، با تصور اینکه سخت افزار نصب شده بر روی سیستم بروز است ، کمترین احتمال هم نمی دهند که ممکن است روزی این اطلاعات را از دست بدهند، اما در حقیقت این طور نیست.

فضای ذخیره سازی ابری

فضای ذخیره سازی ابری در ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر استفاده می شود. اما فضای ذخیره سازی ابری چیست؟ سایت هایی هستند که یک مقدار فضا همانند پارتیشن های هارد دیسک در اختیار کاربر قرار می دهند تا کاربر اطلاعات خود را در آن قسمت آپلود کند. 

این روش مزایای بسیار زیادی دارد؛ امنیت اطلاعات آپلود شده ، دسترسی راحت ، محیط کاربری بسیار ساده از جمله این مزایا است. برای استفاده از این روش باید دائما به اینترنت دسترسی داشته باشید و به هیچ وجه نباید اطلاعات وارد شدن به حساب کاربری تان را فراموش کنید.

درمان

وقتی می خواهید ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر را انجام دهید، به هیچ وجه نباید اطلاعات جدید روی هارد دیسک ذخیره کنید و اگر مشکل سخت افزاری است،  به هیچ وجه هارد دیسک را باز نکنید. اگر از نرم افزار های ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر استفاده کردید، هرگز اطلاعات را بر روی پارتیشنی که اطلاعاتش پاک شده است، ذخیره نکنید. زیرا در صورتی که بازیابی اطلاعات به درستی انجام نشده باشد، دسترسی به بعضی از فایل ها غیر ممکن خواهد بود.

نکته مهم:

به عنوان یک کاربر آگاه با استفاده از روش هایی که وجود دارد، همیشه از فایل های اصلی روی هارد دیسک، پشتیبان تهیه کنید. در صورت از دست رفتن اطلاعات، هرگز شخصا برای ریکاوری اطلاعات از دست رفته کامپیوتر وارد عمل نشوید. این کار بازیابی و احیای اطلاعات شما را تقریبا غیر ممکن می کند.

 مرکز بازیابی اطلاعات کامپیوتر مجهز به دوربین های مدار بسته و نظارتی در فضای تعمیراتی است؛ به این ترتیب حریم شخصی کاربران را محترم شمرده است و تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده های احتمالی را اندیشیده است. اگر قصد احیا و بازیابی هارد خود را دارید، انتخاب این مرکز جامع ، انتخابی ارزنده و بهینه و مطمئن خواهد بود. تمام سرویس های این مرکز همراه با ضمانت نامه های رسمی است و از ابتدا شفاف سازی های لازم برای کاربر انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post