اشتراک گذاری

آیا بازیابی اطلاعات حذف شده امکان پذیر است؟

بازیابی اطلاعات حذف شده یکی از دغدغه های رایج کاربرانی است که اطلاعات هارد خود را از دست داده اند. سوالی که همه این کاربران از تعمیرکاران مرکز بازیابی اطلاعات می پرسند این است که چند درصد احتمال بازگشت و احیای اطلاعاتی که حذف شده اند، وجود دارد؟ در این بحث می خواهیم روش های ساده و اولیه بازیابی اطلاعات حذف شده را با هم مرور کنیم. مطالعه این روش ها کمک می کند که بتوانید شانس خود را برای احیا و ریکاوری دیتاهای از دست رفته خود امتحان کنید.

آیا فایل مورد نظر واقعا حذف شده است؟

پاسخ این سوال برای بازیابی اطلاعات حذف شده بسیار مهم است. اطمینان از حذف دائمی یا غیر دائمی اطلاعات در نحوه بازیابی موثر است. برای بازیابی اطلاعات پاک شده باید همه فولدرها را بررسی کنید.  Recycle Bin را باز کنید و  از طریق کادر جست و جویی که در بالای پنجره در سمت راست قرار دارد، نام فایل مورد نظرتان را جست و جو  کنید. همچنین می توانید در  همان پنجره  Recycle Bin راست کلیک کنید و سپس گزینه Sort By و سپس گزینه Date Deleted را انتخاب کنید تا فایل‌هایی که به تازگی حذف شده‌اند، مشخص شوند.

بازیابی اطلاعات حذف شده

نکته مهم در بالا بردن شانس بازیابی اطلاعات حذف شده

به یاد داشته باشید که برنامه‌هایی  همچون CCleaner فولدر Recycle Bin را کاملا پاک می‌کنند، لذا باید بدانید که استفاده از این برنامه و برنامه های مشابه آن، دسترسی شما به اطلاعات مورد نظرتان را برای همیشه قطع خواهد کرد.

تاثیر بکاپ گیری در بازیابی اطلاعات حذف شده

بکاپ گیری در بازیابی اطلاعات حذف شده تاثیر شگرفی دارد. بهتر است به عنوان یک کاربر باهوش و محتاط همیشه خود را عادت بدهید که از اطلاعات مهم و ضروری خود بکاپ تهیه کنید. وقتی از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید، در مواقع ضروری می توانید از این بکاپ استفاده کنید و بازیابی اطلاعات حذف شده را به سادگی انجام دهید.

اگر از فایل‌های خود بکاپ بگیرید، برای پیدا کردن فایل مورد نظر خود یک کپی از آن لازم دارید. ویندوز ابزارهای داخلی پشتیبان‌گیری فراوانی دارد؛ این ابزار ها در هنگام استفاده از بکاپ به شما کمک خواهند کرد. این ابزارهای داخلی معمولا به صورت خودکار از فایل ایجاد شده بکاپ تهیه می کنند. فقط لازم است که به فولدری که فایلتان در آن قرار داشته است، بروید و روی آن راست کلیک کنید و سپس گزینه Restore previous versions را انتخاب کنید. می‌توانید بکاپ‌های تهیه شده از فایل‌های خود را مشاهده کنید و فایل مورد نظرتان را بیابید.

آیا استفاده از نرم افزارها برای بازگرداندن اطلاعات پاک شده موثر است؟

استفاده نرم افزاری های بازیابی اطلاعات حذف شده یکی از روش های کاربردی برای حل این مشکل است. با این حال هرگز توصیه نمی کنیم که خودتان شخصا این کار را انجام بدهید. برای این کار حتما از مراکز معتبر بازیابی اطلاعات کمک بگیرید. در غیر این صورت شانس خود را برای به دست آوردن اطلاعات حذف شده از دست خواهید داد. استفاده از این نرم افزار های ریکاوری، قلق های خاص خود را دارد که تنها یک متخصص و یک تعمیرکار حرفه ای از عهده آن بر می آید. لذا هرگز توصیه نمی کنیم که ریسک این کار را به عنوان یک کاربر آماتور بپذیرید.

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات یکی از مراکزی است که کمک می کند شانس بازگرداندن اطلاعات شما حتی در شرایط سخت و بحرانی امکان پذیر باشد. در این مرکز تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع و اقسام هارد ها بررسی و رفع می شود. مرکز بازیابی اطلاعات مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته است و به راحتی می تواند به کمک این ابزار و با تکیه بر تجربه تکنسین های خود بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به کاربران ارائه دهد. مرکز بازیابی اطلاعات به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و تمام فضای تعمیراتی آن مجهز به دوربین های مدار بسته است. لذا امنیت اطلاعات موجود در هارد کاربران به صورت صد در صد تامین شده است. تمام سرویس های این مرکز تضمین شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post