اشتراک گذاری

بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر

از دست رفتن اطلاعات کامپیوتر، اتفاقی است که ممکن است به دلایل متعددی -نظیر بی احتیاطی کاربر، نابهنجاری های سخت افزاری و نرم افزاری و …. – روی دهد. از دست رفتن اطلاعات هارد کامپیوتر به هر دلیل که اتفاق بیفتد، بهترین راه برای بازیابی، مراجعه به یک مرکز مجاز و استاندارد در حوزه ریکاوری اطلاعات است. مرکزی که برخوردار از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه نظیر PC3000 و اساتید مجرب بازیابی و ریکاوری اطلاعات باشد. مرکز بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر یکی از مراکز مجاز و استاندارد در حوزه بازیابی و ریکاوری اطلاعات است که در این راه برخوردار از پیشرفته ترین تجهیزات و مجرب ترین کارشناسان ریکاوری است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر خود می توانید به این مرکز مراجعه کرده و شاهد بازیابی و ریکاوری کلیه داده ها و اطلاعات خویش باشید.

بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر

مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر

بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز بازیابی اطلاعات است که با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزار بازیابی و ریکاوری انجام می‌پذیرد. در بخش ریکاوری اطلاعات هارد کامپیوتر -در کنار دیگر ابزار تخصصی این کار،- مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخصصی بازیابی اطلاعات یعنی pc3000 در اختیار گروهی از زبده‌ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه قرار داشته شده است تا هموطنان گرامی با یک بار مراجعه، قادر به بازیابی تمامی اطلاعات و داده‌های موجود بر روی هارد خود گردند و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز باشند. بد نیست دستگاه به کار رفته در مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر یعنی PC3000، در حال حاضر قدرتمندترین سیستم سخت‌افزاری- نرم‌افزاری موجود در بازارهای جهانی PC3000 است که توانایی بازیابی اطلاعات انواع هارد دیسک و تعمیر انواع مدل‌های هارد دیسک را دارد. نرم‌افزار pc3000 توانایی آن را دارد که به قطعات سخت‌افزاری هارد دسترسی پیدا کند و اجزایی نظیر موتور، هد و سکتورهای هارد را کنترل نماید.

هزینه بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر

هزینه بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر با توجه به نوع سرویس مورد نیاز و سطح خرابی پیش آمده متفاوت است. برای مثال هزینه بازیابی اطلاعات در هاردهای سوخته و دارای مشکل بدسکتوری بسیار بالاتر از هاردهای سالم است. زیرا ریکاوری اطلاعات هاردهای سوخته و دارای اشکال، زمان، تجهیزات و تخصص بالاتری را می طلبد. بدسکتوری بالا و هنگ کردن هارد، ایرادات ماژولی و دیتکت نشدن هارد، ریکاوری هارد فرمت یا حذف و دیلت شده، ریکاوری هارد صدادار، بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده، تعمیر یا تعویض برد هارد سوخته، کند بودن و گیر کردن هارد اکسترنال و … برخی از مواردی هستند که کار ریکاوری اطلاعات را دشوارتر و به تبع آن هزینه بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر را بیشتر می سازند. نکته دیگر آنکه تخصص و توانایی مرکزی که جهت بازیابی اطلاعات به آن مراجعه می شود نیز تأثیر شایانی در بالا یا پایین بودن هزینه بازیابی اطلاعات دارد. برای مثال هزینه بازیابی در مرکزی که از پیشرفته ترین تجهیزات ریکاوری نظیر pc3000 استفاده می کند با هزینه سایر مراکز که از دستگاه های ایمیج گیر چینی استفاده می کنند بسیار متفاوت خواهد بود.

خدمات واحد بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر

مدیریت مرکز بازیابی اطلاعات در تمامی واحدهای فعال خویش نظیر واحد بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر به دنبال تلفیق دو عنصر «تبحر» و «تعهد» بوده‌اند: تبحر از آن رو که بازیابی اطلاعات در محلی مطمئن به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت و سرعت انجام پذیرد و تعهد از آن روی که می‌بایست تمامی اطلاعات بازیابی شده در این بخش با احترام به حقوق کاربران و حفظ حریم شخصی و محرمانگی انجام پذیرد. مدیریت مرکز بازیابی اطلاعات اما به این امر نیز اکتفا نکرده و تمامی فضای اختصاص داده شده جهت بازیابی اطلاعات را مجهز به دوربین‌های مدار بسته ساخته است تا میزان نظارت خود بر این امر را به حداکثر میزان ممکن رساند. برخی از اشکالات پیش آمده برای هارد که با وجود آنها امکان ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد امکان‌پذیر است:

  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل عدم دسترسی
  • بازیابی اطلاعات هارد با پیفام فرمت
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل بدسکتوری
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل ضرب خوردگی
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل ایجاد صدای ناهنجار
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل پارتیشن خالی از اطلاعات
  • بازیابی اطلاعات از هارددیسکهایی مانند Barracuda 7200.11 و DiamondMax 22
  • بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر با مشکل فرمت شدن پارتیشن
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل عدم شناسایی یا دیتکت (شناسایی در بایوس مادربرد)
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل پاک شدن اطلاعات
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل اطلاعات کد شده و یا با مشکل نمایش کارکترهای غیر عادی
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل ریست شدن یا هنگ شدن سیستم در زمان بالا آمدن
  • بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر با مشکل نادرستی ظرفیت هارد دیسک علی رغم شناسایی سیستم عامل
  • شناخته نشدن هارد و شناخته نشدن فایل سیستم توسط سیستم عامل
  • ریکاوری اطلاعات هارد در صورت عدم نمایش درست گنجایش آن
  • بازیابی اطلاعات هارد پس از format شدن پارتیشن
  • بازیابی اطلاعات هارد پس از پارتیشن بندی مجدد
  • بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر در پاک شدن پارتیشن
  • ریکاوری اطلاعات هارد در پاک شدن پوشه یا فایل
  • بازیابی اطلاعات هارد در نوسانات برق و مشکلات سخت‌افزاری
  • ریکاوری اطلاعات هارد با وجود بدسکتور در هارد دیسک
  • ریکاوری اطلاعات هارد کامپیوتر در خرابی هاردهای RAID
  • بازیابی اطلاعات هارد در صورت فراموشی رمز ورود (پسورد)
  • بازیابی اطلاعات هارد در زمان پیغام خطا
  • بازیابی اطلاعات هارد با مشکل عدم شناسایی و عدم تشخیص توسط سیستم
  • بازیابی اطلاعات از Cooldisk و Memory های مختلف به اصطلاح سوخته با مشکل عدم شناسایی، پیغام خرابی و یا فرمت

بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده کامپیوتر

تعمیر هارد فرمت شده در صورتی که این اتفاق –یعنی فرمت شدن هارد صورت گرفته باشد- بیشتر به حوزه بازیابی اطلاعات و ریکاوری آنها باز می گردد. پیغام فرمت کردن هارد غالباً به دو دلیل برای کاربر به نمایش در می آید که عبارت است از:

خرابی هارد دیسک: اگر هارد دیسک شما خراب باشد و اما مورد شناسایی واقع شود بی شک یکی از اشکالات پیش آمده درخواست های مکرر دستگاه مبنی بر نیاز به فرمت کردن است. در صورت تأیید فرمت هارد، در واقع کاربر فایل های سیستمی روی هارد خراب را دوباره سازی کرده است. این کار به اطلاعات هارد آسیب جدی وارد می کند و کار تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات آن را بسیار دشوار می کند. بنابراین توصیه می شود که اگر هارد مورد استفاده  سرعت کندی دارد و بعد از مدت طولانی پیغام فرمت میدهد از فرمت کردن آن جداً پرهیز کنید. در صورتی که از روی ناآگاهی و یا بی‌احتیاطی پیغام فرمت را تأیید کرده اید در اسرع وقت به واحد بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر مراجعه نمایید تا سرویس های بازیابی و ریکاوری اطلاعات بر روی هارد پیاده شود.

خرابی فایل های سیستمی: در این وضعیت فایل های سیستمی پارتیشن یا درایو دستگاه خراب شده و سیستم از شما دوباره سازی فایل های سیستمی یا همان فرمت کردن را درخواست می‌کند. در صورت فرمت کردن هارد، در واقع ساختار جدیدی به پارتیشن داده می شود که بر اساس آن اطلاعات هارد غیرقابل دسترس می شوند. بنابراین اکیداً توصیه می شود از این کار خودداری کنید به ویژه اگر اطلاعات موجود در هارد برای شما مهم است. در صورت بروزاین اتفاق در اسرع وقت بدون هیچ کاری و مداخله، دستگاه خود را به یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر تحویل دهید.

واحدهای بازیابی اطلاعات

برای برخی از ما پیش آمده است که در حین کار با دستگاه های هوشمند -به دلیل روی دادن برخی اتفاقات پیش بینی ناپذیر- تمامی اطلاعات و داده های موجود در دستگاه خویش را از دست بدهیم. از دست رفتن اطلاعات ممکن است به دلایل متعددی روی دهد که برخی از آنها عبارتند از: بروز ایرادهای نرم‌افزاری، خراب شدن اطلاعات، حمله‌ رخنه‌گران، حذف اتفاقی اطلاعات، بروز ایراد در هارد دیسک و  قطعی برق. از دست دادن اطلاعات به هر دلیلی که روی دهد عملیات مرتبط با بازیابی آنها نیازمند حضور کارشناسان زبده و تجهیرات آن است. مرکز بازیابی اطلاعات با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات بازیابی اطلاعات و با همکاری زبده ترین مهندسان این حوزه ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با حوزه بازیابی اطلاعات نظیر بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر، هارد اکسترنال، هارد ایترنال و … است. جهت آشنایی با واحدهای گوناگون بازیابی اطلاعات در این مرکز به بخش زیر مراجعه نمایید.

مرکز تخصصی ریکاوری اطلاعات

 مدیریت مرکز بازیابی اطلاعات با تهیۀ پیشرفته ترین امکانات بازیابی اطلاعات، ضمن تعهد به اجرای تمامی اصولِ مشتری‌مدار، خود را ملزم به ارائه‌ی بالاترین سطحی کیفی خدمات می داند. مدیریت این مرکز با فراهم آوردن به‌روزترین ابزارآلات بازیابی و ریکاوری از جمله دستگاه pc3000 در این مرکز، در تلاش است تا ضمن ارتقاء سطح کیفی خدمات، تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز را با حفظ محرمانگی و حریم شخصی هموطنان گرامی ارائه نماید. توجه به حفظ محرمانگی و حریم شخصی در مرکز بازیابی اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتریان گرامی و ایجاد اطمینان از کیفیت سرویس‌های ارائه شده صورت می‌پذیرد.

Rate this post