اشتراک گذاری

نشانه‌های خرابی هارد

خرابی هارد نشانه‌های متعددی دارد. از میان این نشانه‌ها برخی شایع‌تر و برخی دیگر نادرترند. در این مقاله برآنیم تا برخی از شایع‌ترین نشانه‌های خرابی هارد را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. باید توجه داشت که این نشانه‌ها، صرفا مربوط به خرابی هارد نیستند. برخی از این نشانه‌ها می‌توانند به دلیل وجود اشکال در سایر قطعات لپ تاپ یا کامپیوتر نیز ایجاد شوند.

بنابراین در صورت مشاهده‌ی هریک از این علائم بهتر است دستگاه خود را به یکی از مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ، کامپیوتر و یا هارد برده و درخواست عیب‌یابی تخصصی را مطرح نمایید. در این عیب‌یابی مشخص خواهد شد که آیا نشانه‌های مشاهده شده به دلیل خرابی هارد یا به دلیل وجود اشکال در سایر قطعات دستگاه است. مرکز بازیابی اطلاعات یکی از مراکز پیشرو و متخصص در حوزه تعمیرات هارد است که می‌توانید جهت دریافت سرویس‌های پیشرفته‌ی مربوطه به آن مراجعه نمایید.

نشانه‌های-خرابی-هارد

۵ نشانه خرابی هارد

صدای بلند

یکی از نشانه‌های خرابی هارد ، شنیده شدن صدای نابهنجار و نسبتاً بلند از هارد است. اگرچه به طور کلی هاردها، در زمان کار کردن صدایی اندک تولید می‌کنند، اما باید توجه داشت که اگر این صدا به شکل نابهنجار و غیرمعمولی بالا بود، می‌بایست از ادامه کار با دستگاه خودداری کرده و در اسرع وقت به یکی از مراکز تعمیرات هارد مراجعه کرد. در صورتی که کاربر به این صدای نابهنجار بی‌توجه باشد، احتمال آسیب به فایل‌های ذخیره شده در هارد وجود دارد. توصیه می‌شود پیش از هر چیز، یک نسخه‌ی بکاپ از اطلاعات هارد تهیه کرده و در ادامه جهت عیب‌یابی هارد اقدام شود.

فضای آسیب دیده

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی هارد که می‌تواند سلامت هارد را به خطر بیاندازد، بدسکتوری هارد است. در صورت خرابی هارد و ایجاد بدسکتوری در آن، فضاهایی در هارد به وجود می‌آید که سوزن هارد قادر به خواندن آنها نخواهد بود. بدسکتوری هارد در برخی شرایط ضعیف و در برخی دیگر شدید است که تشخیص آن نیاز به بررسی هارد دارد. بدسکتوری هارد –چه شدید و چه ضعیف- سبب از کار افتادن هارد و اختلال در عملکرد آن می‌گردد. برای تشخیص و شناسایی فضاهای آسیب دیده‌ی هارد می‌توان از برنامه HD Tune استفاده کرد. جهت تعمیرات هارد و رفع بدسکتوری می‌‌بایست به مراکز مجهز بازیابی هارد مراجعه کرد.

مدام هنگ کردن و خاموشی ناگهانی

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی هارد ، هنگ کردن های مداوم سیستم مورد استفاده و کندی سرعت آن است. اگر چه کامپیوترها و لپ تاپ ها در طول زمان افت اندکی را در سرعت خود خواهند داشت، اما در صورتی که این افت شدید و محسوس باشد، می‌توان احتمال داد که خرابی‌های هارد دلیل این اتفاق است. در صورت کندی سرعت هارد می‌بایست از پردازش‌های سنگین با دستگاه نظیر اجرای بازی، فتوشاپ و .. خودداری کرد و در اولین فرصت برای تست خرابی هارد و بررسی علل اشکال پیش آمده  به مراکز تخصصی تعمیرات هارد مراجعه کرد.

بالا رفتن درجه حرارت هارد

بالا رفتن حرارت هارد نیز یکی دیگر از نشانه‌های خرابی هارد است. البته در برخی شرایط ممکن است این افزایش دما به دلیل جود اشکال در فن داخلی دستگاه و عدم تهویه صحیح هوا باشد. بنابراین پیش از دستکاری هارد، فن دستگاه و قطعات مربوط به این بخش را بررسی کرده و از صحت عملکرد آنها مطمئن گردید. 

برای کنترل دمای داخلی دستگاه و دریافت هشدارهای مربوط به بالا رفتن دمای هارد می‌توانید از برنامه CrystalDiskInfo استفاده نمایید. این برنامه در صورت بالا رفتن دمای هارد، این اتفاق را با هشداری به شما اطلاع می‌دهد. در صورت اطمینان از درستی عملکرد فن می‌توانید به مرکز تعمیرات هارد مراجعه نمایید تا سرویس‌های تخصصی مورد نیاز بر روی هارد مورد استفاده‌ پیاده شود.

آسیب دیدن فایل ها

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی هارد ، آسیب دیدن فایل‌های ذخیره شده در هارد است. در صورتی که امکان دسترسی به فایل های ذخیره شده در هارد وجود نداشته باشد، یا باز کردن فایل‌های ذخیره شده و کار کردن با آنها، به سختی امکان‌پذیر گردد، این اتفاق می‌تواند به دلیل خرابی هارد باشد. 

با این وجود پیش از دستکاری هارد، توصیه می‌شود سایر بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه بررسی گردد. چرا که ممکن است این اشکال به دلیل جود ایراد در سایر بخش‌ها ایجاد شده باشد (برای مثال به دلیل ویروسی شدن دستگاه ایجاد شده باشد). در صورت اطمینان از خرابی هارد، بهتر است از اطلاعات مهم ذخیره شده در هارد خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و به یکی از مراکز تعمیرات هارد مراجعه نمایید.

پاک شدن ناگهانی اطلاعات 

یکی از علائم خراب شدن هارد پاک شدن ناگهانی اطلاعات میباشد.  وقتی فایل‌ها را بازیابی می‌کنید، سیستم‌عامل سعی می‌کند همه بلاک‌های مربوط به فایل را پیدا کند، ولی اگر بعضی از بلاک‌ها یا تمام داده‌ها موجود نباشند، فایل ناقص خواهد بود و سیستم‌عامل ممکن است خطا را گزارش کند یا نتواند فایل را پیدا کند. همچنین، وقتی یک بلاک در فلش NAND پاک می‌شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود. 

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات هارد با تجهیز فضای خویش به پیشرفته ترین ابزار بازیابی و حضور زبده ترین کارشناسان این حوزه، این امکان را فراهم ساخته است تا داده های انواع هارد، فلش، رم و کارت های حافظه را بازیابی نماید و تخصصی ترین خدمات مورد نیاز و مرتبط با این حیطه را به هموطنان گرامی ارائه دهد. مرکز بازیابی اطلاعات هارد یکی از برترین و مجهزترین شرکت های بازیابی اطلاعات و دیتا ریکاوری Data Recovery در کشور است که توانسته با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات بازیابی نیاز بسیاری از کاربران را برآورده ساخته و آنان را از سردرگمی های رایج در زمان فقدان اطلاعات رهایی بخشد. 

در این مرکز، تیم بازیابی اطلاعات، پس از طی دوره های حرفه ای و تخصصی به همکاری با این مجموعه فراخوانده شده اند از این رو قادر به بازیابی اغلب اطلاعات از دست رفته هارد می باشند. متخصصان ما به کمک پیشرفته ترین دستگاه های این حوزه نظیر PC3000 اطلاعات دستگاه شما را به صورت کامل بازیابی نموده و شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی نیاز می سازند.

Rate this post