اشتراک گذاری

رفع مشکل پنهان شدن فایلها

رفع مشکل پنهان شدن فایلها به چند روش انجام می شود. در مرکز بازیابی اطلاعات امکانات لازم برای بررسی این مشکل و رفع آن وجود دارد. پنهان یا به عبارت دیگر Hidden شدن فایل ها در فلش یا هارد دیسک مشکلی است که بیشتر کاربران آن را تجربه کرده اند. در این شرایط حجم اشغال شده از ظرفیت فلش را می توانید ببینید، ولی اطلاعات و  فایل ها موجود نیستند. پنهان شدن فایلها به این معنی است که فلش یا هارد صفت سیستمی و پنهان به خود گرفته است. در ویندوز به طور کلی به دو شکل فایل ها پنهان می شوند، یکی پنهان کردن ساده است و دیگری پنهان شدن سیستمی است که برای پنهان کردن فایل های تنظیمات سیستم عامل استفاده می شود.

رفع مشکل پنهان شدن فایلها

روش های رفع مشکل پنهان شدن فایلها

رفع مشکل پنهان شدن فایلها روش های مختلفی دارد. هر تعمیرکار و تکنسین بر اساس تجربیات خودش روشی را انتخاب و پیاده می کند. پنهان شدن فایلها معمولا به علت وجود ویروسی در هارد مورد نظر اتفاق می افتد؛ هر چند نحوه  جدا کردن فلش از سیستم و آسیب به حافظه فلش هم می تواند منجر به این ایراد و اختلال شود. در این شرایط چاره چیست و چه راه کار هایی پیش رو است که بتوان به کمک آنها موفق به رفع مشکل پنهان شدن فایلها شد، در ادامه همراه ما باشید.

روش اول رفع مشکل پنهان شدن فایلها

کمک گرفتن از Run as administrator

برای رفع مشکل پنهان شدن فایلها پنجره فرمان CMD را باز کنید؛ برای این کار عبارت CMD را در قسمت جستجوی ویندوز نوشته و به دنبال آن بر روی Command Prompt کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. به احتمال بسیار زیاد بعد از کلیک بر روی آن پنجره‌ای حاوی دو گزینه‌ YES و NO نمایش داده خواهد شد، گزینه‌ی Yes را انتخاب کنید. اکنون ویندوز آماده اجرای دستورات است. ابتدا باید درایوی را که فایل‌های آن مخفی شده است، انتخاب کنید. بنابراین با وارد کردن دستور  :X (به جای X نام درایو خود را تایپ کرده: برای مثال :G ) و فشردن کلید Enter از روی صفحه کلید، درایو مورد نظر را انتخاب کنید. بعد با وارد کردن دستور attrib- r- a-s-h *.*/s/d عمل پاکسازی را انجام دهید.

این امکان وجود دارد که در بین فایل‌هایی که از حالت مخفی خارج شده‌اند، بعضی از آنها غیر آشنا باشند. جای نگرانی نیست؛ آنها را پاک کنید. توصیه می‌شود قبل از پاک کردن، درایو خود را با استفاده از آنتی ویروس اسکن کرده تا در صورتی که مشکل مخفی شدن از سوی ویروس باشد، شناسایی و پاک شود.

توضیحات بیشتر درباره دستور attrib

  • حرف r مخفف read-only
  • حرف a مخفف archive
  • حرف h کخفف hidden
  • علامت – یعنی که ویژگی مورد نظر را از این فایل حذف کنید
  • حرف r مخفف read-only
  • حرف a مخفف archive
  • حرف h کخفف hidden
  • علامت – یعنی که ویژگی مورد نظر را از این فایل حذف کنید

روش دوم رفع مشکل پنهان شدن فایلها

برای رفع مشکل پنهان شدن فایلها  می توانید از این روش هم کمک بگیرید. ابتدا لازم است My computer را باز کرده و روی Organize کلیک کنید. از لیست باز شده، گزینه Folder and Search Options را انتخاب کنید. اکنون روی View که در کنار تَب General قرار دارد، کلیک کنید. به دنبال تنظیمات Hidden Files and Folders بگردید و سپس گزینه Show hidden files, folders, and drives را انتخاب کنید و روی Apply کلیک کنید. این روش فایل ها و پوشه هایی را که مخفی بوده اند، نمایش خواهد داد.

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات یکی از مراکز رسمی و قانونی است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این مرکز معتبر و قانونی بهترین و امن ترین خدمات و سرویس ها را در زمینه بازیابی اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد. مرکز بازیابی اطلاعات به کلین روم های صد در صد تخصصی و حرفه ای مجهز است. تعمیرکاران و تکنسین های این مرکز هر کدام در حوزه کاری خود سال ها تجربه مفید و درخشان دارند و می توانند بهترین و با کیفیت ترین سرویس ها را ارائه دهند. تمامی سرویس ها و خدمات این مرکز همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

1/5 (1 امتیاز)