اشتراک گذاری

چرا هارد گوشی می سوزد ؟

این سوال که چرا هارد گوشی می سوزد ؟ و سوالاتی نظیر این در بین کاربران دستگاه های تلفن همراه امروزی بسیار رایج و متداول است. هارد گوشی که بهتر است از آن با عنوان حافظه فلش یاد کنیم به دلایل مختلفی ممکن است درگیر آسیب های جدی شود که در نهایت از کار می افتد و کارایی خود را از دست می دهد. باید بدانید که همه گوشی ها به طور کلی دارای سه نوع حافظه هستند؛ حافظه RAM گوشی، حافظه داخلی(هارد) و کارت حافظه گوشی.

منظور ما از هارد گوشی در این بحث همان EMMC است. گوشی های امروزی بسیار بسیار شبیه به کامپیوتر عمل می کنند و برای کار کردن به سه اصل مهم در قطعات یعنی یک پردازنده – یک حافظه و یک رم نیاز دارند. حافظه گوشی که برای ذخیره اطلاعات است ساختاری شبیه به حافظه فلش مموری دارند، لذا واژه صحیحی که در ارتباط با آن باید استفاده شود، حافظه فلش است.

چرا هارد گوشی می سوزد

EMMC چیست؟

EMMC که با عنوان هارد گوشی مصطلح است، یک کارت حافظه‌ مالتی‌مدیای داخلی است. به عبارت بهتر یک حافظه‌ داخلی است نه حافظه‌ خارجی و قابل جدا شدن. وقتی هارد گوشی می سوزد ، در حقیقت از نظر الکترونیکی آسیب می بیند. شدت این آسیب تعیین می کند که امکان تعمیر برای آن وجود دارد یا اینکه باید تعویض شود. اگر هارد سوخته گوشی شما قابلیت تعمیر نداشته باشد، اطلاعات نوشته شده روی هارد دیگر قابل بازیابی نیست. EMMCبا ویژگی های خاصی که در بخش کنترلر دارد، اجازه‌ بوت کردن سیستم عامل را می‌دهد، به همین جهت برای تبلت‌ها و گوشی‌ها بسیار مناسب است.

دلایلی که هارد گوشی می سوزد

وقتی هارد گوشی می سوزد ، دلایل مختلفی می توان برای آن در نظر گرفت که تعدادی از آنها در تمام گوشی ها یکسان است. برای مثال اگر زمانی که گوشی در حال شارژ است، اقدام به خاموش یا ریست کردن گوشی کنید، ممکن است در سوختن هارد تاثیر گذار باشد. نکته مهم دیگر این است که هرگز نباید زمانی که باتری گوشی زیر ۲۰ % ظرفیت شارژ است، اقدام به ریست فکتوری یا ریست معمولی کنید، در این صورت هارد گوشی می سوزد . البته شایع ترین مورد درباره سوختن هارد گوشی در هنگام انجام بازی است. ضربه خوردگی و آب خوردگی و استفاده از شارژر های غیر استاندارد هم در سوختن هارد گوشی تاثیرگذار هستند.

علائم خرابی هارد گوشی

در صورتی که با این علائم روبه رو شدید، ابتدا گوشی خود را با فایل ها و رام های مختلف فلش کنید، در صورتی که مشکل حل نشد، حتما از مرکز تعمیرات تخصصی هارد کمک بگیرید.

  • عدم پاک شدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از ریست فکتوری
  • ریستارت شدن یا هنگ دستگاه
  • عدم رایت فایل فلش
  • خاموشی کامل گوشی پس از نصب رام یا فلش یا ریست فکتوری
  • مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی
  • مشاهده پیغام Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی
  • ویبره های پشت سر هم
  • هنگام بالا آمدن گوشی
  • ورود به صفحه ریست
  • فکتوری هنگام بروزرسانی محلی
  • عدم داشتن سریال یا IMEI در بعضی موارد
  • تغییر آیکون برنامه های گوشی
  • خاموشی کامل گوشی و روشن شدن چراغ اعلانات گوشی هنگام اتصل کابل به آن

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات یکی از مراکز معتبری است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. مرکز بازیابی اطلاعات یک مرجع معتبر و قانونی است که مسئولیت تعمیر انواع هارد ها را بر عهده می گیرد. منظور ما از تعمیر همان جراحی، بازیابی یا احیای اطلاعات است. مرکز بازیابی اطلاعات بهترین و امن ترین خدمات و سرویس ها را در زمینه بازیابی اطلاعات در اختیار کاربران می گذارد. این مرکز مجهز به کلین روم های صد در صد تخصصی و حرفه ای است.

تعمیرکاران و تکنسین مجرب و ماهر در مرکز بازیابی اطلاعات فعالیت دارند که ساختار انواع هارد های اینترنال و اکسترنال را می شناسند و می توانند بهترین و با کیفیت ترین سرویس ها را ارائه دهند. تمامی سرویس ها و خدمات این مرکز همراه با ارائه ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مرکز بازیابی اطلاعات جویا شوید

1.7/5 (4 امتیاز)