اشتراک گذاری

ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال

ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال در این مرکز با حضور کارشناسان متعهد و مجرب و با بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته ریکاوری و بازیابی نظیر PC3000 انجام می‌پذیرد. در حال حاضر قدرتمندترین سیستم سخت‌افزاری- نرم‌افزاری موجود در بازارهای جهانی PC3000 است که توانایی بازیابی اطلاعات انواع هارد دیسک و تعمیر انواع برند و مدل‌های هارد دیسک را دارد. نرم‌افزار pc3000 توانایی آن را دارد که به قطعات سخت‌افزاری هارد دسترسی پیدا کند و اجزایی نظیر موتور، هد و سکتورهای هارد را کنترل نماید.

از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه توانایی ویرایش دستی فایل‌های سیستمی و ماژول‌هاست. تکنولوژی PC3000 توسط مهندسان زبده کمپانی ACE Laboratory و با مهارت خارق‌العادۀ اساتید این کمپانی در مؤسسه تحقیقات صنایع الکترونیک USSR (اتحادیه جماهیر شوروی) ساخته شده است. در این مرکز با تکیه بر توانایی و قدرت بالای این ابزار، امکان بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال به نحو مطلوبی فراهم شده است.

ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال

آیا بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن که ضربه خورده است، امکان‌پذیر است؟

ضربه‌خوردن هارد اکسترنال یکی از مشکلاتی است که به وفور برای کاربران روی می‌دهد؛ ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که با رها شدن هارد از دستت‌تان این قطعه به زمین خورده و آسیب ببیند. در این وضعیت در صورتی که پلتر (دیسک‌) آسیبی ندیده باشد، بازیابی اطلاعات به طور کامل امکان‌پذیر است.

کارشناسانِ مرکز ریکاوری اطلاعاتِ هارد وسترن دیجیتال پس از تست‌های اولیه، هارد دیسک را از باکس خارج کرده و درون Clean Room را کاملاً بررسی می‌کنند. درصورتی‌که دیسک‌ها سالم باشند و امکان استخراج اطلاعات وجود داشته باشد، هارددیسک بررسی شده و قطعات معیوب تعویض می‌گردند. (جهت تعویض هد هارد و یا اسپیندل موتور هارد وجود یک هارد مشابه ضروری است.) در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.

آیا بازیابی اطلاعات هارد‌های اکسترنال وسترن که مشکلات فریموری دارند، امکان‌پذیر است؟

بخش فریمور در هر قطعه‌ی سخت‌افزاری موجود است زیرا ارتباط میان بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک سیستم توسط این بخش برقرار می‌گردد. اگرچه تعمیر هارد با مشکلات فریموری به سرعت امکان‌پذیر است اما رفع برخی از مشکلات این بخش نیز نیازمند تمرکز و کار طولانی مدت هستند. در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.

آیا بازیابی اطلاعات هاردهای اکسترنال وسترن که رابط تبدیل هارددیسک به USB و یا کارت شبکه یا Wi-Fi آن‌ها خراب است، امکان‌پذیر است؟

در چنین مواردی که مشکلات متعدد به صورت همزمان در یک هارد ایجاد می‌گردند یک لحیم کاری بد و ناشیانه به سادگی می‌تواند هارد دیسک را نابود و اطلاعات را غیر قابل بازیابی نماید.

چنین اقدامی تعمیر خودسرانه و لحیم‌کاری نابلدانه- ممکن است ناشی از آن باشد که کاربر گمان نماید با تعویض یک قطعه فیزیکی امکان دسترسی به اطلاعات برای وی امکان‌پذیر می‌گردد غافل از آن‌که اتصالات کانکتورهای USB به برد هارد دیسک بسیار ظریف می باشد و چنین دخل و تصرف‌هایی در هارددیسک و اتصال آن به کامپیوتر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اطلاعات هارد اکسترنال وارد خواهد ساخت. در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن که سرعت پایینی دارد امکان‌پذیر است؟

کندی عملکرد هارد اکسترنال وسترن مشکلی است که بسیاری از کاربران از آن گلایه دارند؛ در این حالت هارد تنها اطلاعات را نمایش می‌دهد و با کاهش شدید سرعت، امکان کپی اسناد و اطلاعات را به کاربر نمی‌دهد. رفع چنین اشکالاتی با بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال امکان‌پذیر است. در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.

آیا امکان بازیابی اطلاعات هارد وسترن که صدای ناهنجار ایجاد می‌کند، وجود دارد؟

بازیابی اطلاعات هارد وسترن که صدای ناهنجار تولید می‌کند، در صورتی که به دست کارشناسان متبحر صورت گیرد، امکان‌پذیر است. بد نیست بدانید صدای ناهنجاری که از داخل هارد شنیده می‌شود به طور کلی به چند دلیل ایجاد می‌شود:

  • ضربه خوردن و شکسته بودن هد یا بازوی نگه دارنده
  • خرابی برد هارد دیسک
  • نشستن هد بر روی اسپیندل موتور
  • خرابی بوش و بلبرینگ اسپیندل موتور
  • خرابی فریمورو برخی موارد دیگر

همانگونه که ذکر شد بازیابی اطلاعات چنین هاردی امکان‌پذیر است به شرطی که توسط اساتید این حوزه و متخصصان امر صورت بگیرد.

آیا بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن که فرمت شده است یا پیغام فرمت می‌دهد امکان‌پذیر است؟

بروز چنین اشکالاتی در هارد به دلایل متعددی صورت می‌پذیرد که برخی از آن‌ها عبارتند از: نوسانات ولتاژی، اشتباهات کاربران، ورود ویروس‌ها، اختلالات نرم‌افزارها، اتصالات بد و کابل‌های خراب. اگرچه امکان بازیابی اطلاعات حتی پس از فرمت شدن هارد اکسترنال وجود دارد اما توصیه می‌شود در صورت مشاهده‌ی چنین پیغامی از سوی هارد (پیغام فرمت کردن هاردیسک اکسترنال) از این کار خودداری نمایید؛

به‌ویژه اگر اطلاعات موجود در هارد اکسترنال اهمیت و ارزش بالایی برای شما دارند. (به‌هیچ عنوان هارد را برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات فرمت نکنید چون در اینصوت زمان بازیابی اطلاعات از  ۱ دقیقه به ۲ روز تبدیل می‌گردد و در برخی موارد امکان دارد که اطلاعات دیگر بازیابی نشود). در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.

آیا بازیابی اطلاعات هارد وسترن که پسورد دارد، امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر بازیابی اطلاعات هاردهای که پسورد دارند (هارددیسک‌های اکسترنال که دارای قفل‌هایی نظیر SED Lock و یا Smart Ware می‌باشند) توسط برخی ابزارهای قدرتمند نظیر  PC-3000 امکان‌پذیر است (این بازیابی بستگی به مدل هارددیسک دارد و در مورد تمامی هارددیسک‌ها امکان‌پذیر نیست). در هر حال کارشناسان این مرکز اقدامات لازم جهت بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال را انجام داده و هارد را ریکاوری می‌نمایند.‌

ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد وسترن دیجیتال در موارد زیر نیز امکان‌پذیر است:

  • شناخته نشدن هارد اکسترنال و شناخته نشدن فایل سیستم توسط سیستم عامل
  • ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال در صورت عدم نمایش درست گنجایش آن
  • بازیابی اطلاعات هارد پس از format شدن پارتیشن
  • بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال پس از پارتیشن بندی مجدد
  • بازیابی اطلاعات هارد خارجی در پاک شدن پارتیشن
  • ریکاوری اطلاعات هارد در پاک شدن پوشه یا فایل
  • بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال در نوسانات برق و مشکلات سخت‌افزاری
  • ریکاوری اطلاعات هارد در وجود بدسکتور در هارد دیسک
  • ریکاوری اطلاعات هارد در خرابی هاردهای RAID

بازیابی اطلاعات هارد WD

کارمندان فعال در بخش ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال، دو تن از معتقدترین و بااخلاق‌ترین کارمندان این مجموعه می‌باشند که با وجود داشتن سال‌ها سابقه در امر بازیابی اطلاعات، پس از آزمون‌های متعدد و آنالیزهای گوناگون انتخاب شده‌اند؛ زیرا وجود مهارت و سابقه‌ی صِرف در امرِ بازیابیِ اطلاعات مُکفی نیست. مدیریت مرکز ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال به دنبال تلفیق دو پارامتر «تبحر» و «تعهد» در بخش بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال بوده‌ است:

تبحر از آن رو که بازیابی اطلاعات در محلی مطمئن به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت و سرعت انجام پذیرد و تعهد از آن روی که می‌بایست تمامی اطلاعات بازیابی شده در این بخش با احترام به حقوق کاربران و حفظ حریم شخصی و محرمانگی انجام پذیرد. مدیریت مرکز ریکاوری اطلاعات هارد وسترن دیجیتال اما به این امر نیز اکتفا نکرده و تمامی فضای اختصاص داده شده جهت بازیابی اطلاعات را مجهز به دوربین‌های مدار بسته ساخته است تا میزان نظارت خود بر این امر را به حداکثر میزان ممکن رساند.

Rate this post