اشتراک گذاری

دلایل خرابی هارد چیست ؟

چرا هارد خراب می شود؟ یا دلایل خرابی هارد چیست؟ اگر بتوانید به این سوالات پاسخ درستی بدهید، یعنی به اندازه کافی آگاه هستید که چه اقداماتی را نباید و چه کارهایی را باید انجام دهید تا کمتر با خرابی هارد مواجه شوید؛ هارد دیسک های موجود در بازار دیر یا زود خراب خواهد شد، اما راه هایی وجود دارد که به کمک آنها می توان عمر هارد ها را طولانی تر کرد، از آنها بیشتر استفاده کرد و همچنین باعث افزایش امنیت اطلاعات ذخیره شده در آنها شد.

در این مقاله تلاش می کنیم درباره دلایل خرابی هارد صحبت کنیم. سرعت بالای ذخیره سازی ، بازخوانی اطلاعات و همچنین ظرفیت بالا از جمله مزایای اصلی هارد ها هستند که نیاز های فراوان کاربران را در زمینه ذخیره سازی برطرف می سازند. به همین دلیل یافتن پاسخ درست این سوالات بسیار مهم و حیاتی است.

خرابی هارد

بررسی دلایل خرابی هارد

گرمای بیش از حد

حرارت دما و گرمای بیش از اندازه نیز از دیگر دلایل خرابی هارد است. اگر میزان دما از حد معمول بیشتر شود، می تواند زمینه ساز صدمات جدی به دستگاه شود. لذا همواره تلاش کنید که از زیاد داغ شدن این قطعه جلوگیری کنید. البته این مورد بیشتر در مورد هارد های اینترنال داخل کیس کاربرد دارد.

صدمات فیزیکی و مشکلات فیزیکالی

صدمات فیزیکی در لیست دلایل خرابی هارد، مهمترین و اولین موردی است که باید بررسی و چک شود. قطعات متحرک مختلفی در زمان روشن بودن هارد مشغول به کارند و در نتیجه کوچک ترین تکان و ضربه خوردن به هارد دیسک می تواند به آسیب دیدگی جدی هارد منجر شود.

روشن و خاموش کردن مکرر سیستم رایانه ای

خاموش و روشن کردن رایانه باعث می شود بیشترین فشار به هارد دیسک وارد شود. این موضوع یکی دیگر از دلایل خرابی هارد است.

قطع برق و نوسانات برق

قطع برق و نوسانات برق از دیگر دلایل خرابی هارد است. برای اینکه از آسیب هارد ها به دلیل نوسانات برقی جلوگیری کنید،کافی است از محافظ های مخصوص این کار استفاده کنید. این نکته را نیز همواره به یاد داشته باشید که حتما برای جدا کردن هارد اکسترنال خود از سیستم از قابلیت Safe remove استفاده کنید.

نامرتب بودن چیدمان فایل ها روی هارد

نامرتب بودن فایل ها منجر می شود تا هارد بیشتر کار کند و این موضوع منجر به خراب شدن هارد در دراز مدت خواهد شد و به عنوان دلایل خرابی هارد مطرح می شود. اگر فایل ها هنگام کپی شدن به صورت نامنظم روی هارد دیسک قرار بگیرند، نه تنها امکان دسترسی را سخت می کنند، بلکه موجبات خرابی این قطعه حساس را نیز فراهم می سازند.

توضیحات بیشتر درباره علل خرابی هارد

آنچه در بالا درباره دلایل خرابی هارد یادآوری شد، در بین هارد های اینترنال و اکسترنال مشترک بوده و هست، اما به عنوان یک تاکید موکد یادآوری می کنیم که بیشتر هارد های اکسترنال در اثر ضربه و تکان خوردن با مشکلات فیزیکالی روبه رو می شوند. از جمله خرابی های فیزیکالی هارد های اکسترنال باید به صدای غیر معمول هارد و شناسایی نشدن هارد دیسک در کامپیوتر یا لپ تاپ اشاره نمود. این در حالی است که شناسایی نشدن هارد در بایوس از دلایل خرابی هارد اینترنال لپ تاپ یا کامپیوتر است که در نتیجه آن ویندوز یا همان سیستم عامل لود نخواهد شد و کاربر نمی تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

مرکز جراحی هارد

مرکز جراحی هارد کمک می کند تا انواع و اقسام هارد های اکسترنال و اینترنال به بهترین کیفیت و بالاترین امنیت بررسی، عیب یابی و تعمیر شوند. در مرکز بازیابی اطلاعات معتبر امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و کاربردی فراهم است که هر کدام در بخشی از مسیر تعمیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر کاربر می تواند با امنیت تمام از خدمات و تسهیلاتی که مرکز جراحی هارد در اختیار قرار می دهد، استفاده کند.

این واحد معتبر تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران است. تمام محیط کاری مرکز جراحی هارد مجهز به دوربین های نظارتی است تا امنیت کامل برای کاربران تامین شود و به حریم شخصی آنها تعددی نشود. تمامی سرویس ها و خدمات تعمیرات هارد دیسک، همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

3.7/5 (4 امتیاز)