اشتراک گذاری

تفاوت هارد hdd با ssd

همانطور که مطلع هستید، هارد در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. علاوه بر ظرفیت، این محصول در نوع ساختار نیز دارای تنوع بوده و هریک از مدل های آن برای کاربری خاصی طراحی شده است. یکی از دسته بندی های هارد، مربوط به هاردهای hdd و ssd می باشد. تفاوت این مدل های هارد بیشتر در طراحی آنها بوده و در ظرفیت های مختلفی تولید و عرضه شده اند. اطلاع از تفاوت های این محصولات می تواند به شما کمک کند که متناسب با سطح نیاز و نوع کاربری خود، مناسب ترین نوع هارد را انتخاب و خریداری کنید. به این ترتیب شما می توانید بیشترین استفاده را از این قطعه داشته باشید و از هزینه ای که صرف خرید هارد کرده اید، پشیمان نشوید. برای اطلاع از مهم ترین موارد تفاوت هارد hdd با ssd با ما همراه باشید.

تفاوت هارد hdd با ssd

موارد تفاوت هارد hdd با ssd

مهم ترین موارد تفاوت هارد hdd با ssd  در زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

ساختار

یکی از موارد تفاوت هارد hdd با ssd  در نوع ساختار این محصولات است.Hdd  که مخفف کلمه hard disk drive است، معرف نوعی هارد است که اطلاعات ورودی آن بر رو یک پلتر ذخیره شده و توسط هد اطلاعات خوانده می شوند. سرعت استاندارد چرخش پلتر در این نوع هارد، در حال حاضر 5400 دور در هر دقیقه می باشد؛ البته با پیشرفت چشمگیر و روز افزون تکنولوژی تولید حافظه های جانبی، در آینده ای نزدیک شاهد رسیدن این میزان به 15000 دور در هر دقیقه نیز خواهیم بود. ساختار این نوع هارد به گونه ای است که پتانسیل ذخیره حجم بالایی از اطلاعات را دارا می باشد. ساختار هارد ssd به مقدار زیادی شبیه به فلش مموری های قدیمی است که بزرگ تر شده و از نظر فنی ارتقا یافته است.

امنیت

دومین تفاوت هارد hdd با ssd ، امنیت این محصولات است. برای انتخاب یک هارد مناسب، شما باید به امینت حفظ اطلاعات این قطعه توجه کنید. جالب است بدانید که امنیت ذخیره ی اطلاعات بر روی هارد های ssd دو برابر  hddمی باشد. ساختار این محصول به گونه ای است که امنیت اطلاعات را افزایش داده و احتمال حذف شدن آنها را کاهش می دهد.

وزن

وزن هارد یکی از عواملی است که سبب تفاوت هارد hdd  و ssd می شود. هارد های ssd حدودا  80 گرم وزن دارند و حمل و نقل آنها بسیار راحت است. این در حالی است که مدلhdd  حدودا 750 گرم وزن داشته و جابجایی آنها ممکن است مشکل باشد. البته در مقایسه با هارد های اکسترنال، این وزن اصلا زیاد نیست.

مصرف انرژی

دیگر تفاوت هارد hdd با ssd  ، مصرف انرژی این قطعات است. هاردهای Ssd در حدود 4 وات مصرف انرژی دارند و این در حالی است که میزان مصرف انرژی هارد های hdd ، چیزی حدود 6 وات می باشد. البته تفاوت میزان مصرف انرژی این محصولات زیاد نیست و تقریبا نزدیک به هم می باشند.

صدا

یکی از معیارهای خرید هارد، صدایی است که این قطعه تولید می کند. از نظر صدا، هارد هایی که از تکنولوژی hdd  بهره مند هستند نسبت به ssd ها صدای بیشتری تولید می کنند. هارد های ssd مثل فلش ها بی صدا عمل می کنند.

طول عمر

طول عمر را نیز باید به موارد تفاوت هارد hdd با ssd  اضافه کنیم. مدل های ssd نسبت به هارد hdd طول عمر بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری کار می کنند. هارد های hdd حدود 600 هزار ساعت و هارد های ssd  حدود 1 میلیون و 200 هزار ساعت عمر می کنند.

سرعت پردازش اطلاعات

یکی دیگر از مهم ترین موارد تفاوت هارد hdd با ssd  ، سرعت پردازش این قطعات است. نحوه و سرعت پردازش اطلاعات نیز در هر هارد متفاوت است. در hdd  ها قطعه ای به نام هد وجود دارد که تعیین کننده سرعت پردازش اطلاعات این قطعه می باشد. به عبارت بهتر، سرعت پردازش اطلاعات در این نوع هارد وابسته به سرعت چرخش پلتر می باشد. پردازش اطلاعات در هارد های ssd به دلیل بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته تر، از سرعت و دقت بالاتری برخوردار می باشد.

مقاومت

اطلاعات در هارد ssd بر روی یک ic ذخیره شده که این موضوع سبب می شود با وجود ضربه نیز امکان دسترسی به اطلاعات وجود داشته باشد. مقاومت بالای ssd یکی از موارد تفاوت هارد hdd  و ssd به شمار می رود. باید بدانید که هارد های hdd به دلیل بهره مندی از هد، قطعات حساس تری هستند و آسیب پذیر تر از سایر مدل ها می باشند.

تعمیرات تخصصی هارد

تعمیرات هارد، حوزه ای است بسیار تخصصی که ظرائف و حساسیت های فوق العاده بالایی دارد. به همین دلیل هم مدیریت مرکز بازیابی اطلاعات، تیمی خبره را برای انجام تعمیرات این قطعه انتخاب کرده است. از آنجا که احتمال از بین رفتن اطلاعات هارد وجود دارد، همکاران ما از تجهیزات و ابزار فوق العاده پیشرفته ای برای تعمیرات این قطعه استفاده می کنند. به همین دلیل می توان گفت که در این مرکز، کاربران شاهد تعمیرات تخصصی هارد خود در حرفه ای ترین سطح خواهند بود. تکنسین های این مرکز به کاربران این اطمینان را می دهند که هارد مورد نظرشان به خوبی بررسی شده و با دقت و کیفیتی مثال زدنی، تعمیر گردد. در صورت بروز مشکل در هریک از انواع هارد ای دیتا، سیگیت، اچ پی، توشیبا، فوجیتسو و … خود، میتوانید به واحد تعمیرات تخصصی هارد در مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز را در اسرع وقت دریافت نمایید.

Rate this post