اشتراک گذاری

تعمیر هارد با برد خراب

تعمیر هارد با برد خراب، یکی از خدمات تخصصی مرکز بازیابی اطلاعات می باشد. کارشناسان مجرب و دارای تخصص در این مرکز، از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای برای انجام این کار استفاده می کنند. از آنجا که هارد محل ذخیره ی اطلاعات کاربر است، مهندسین ما نهایت تلاش خود را در نگهداری این اطلاعات به کار می گیرند. در صورتی که برد این قطعه دچار مشکل شده باشد، تعمیر آن نیازمند تخصص و مهارت ویژه ای است.

همان طور که می دانید برد، قطعه ی مهمی در دستگاه های دیجیتال است. این بخش از هارد وظیفه‌ی کنترل کلی هارد دیسک و دریافت دستورات اصلی دستگاه را بر عهده دارد. در واقع برد هارد با برنامه‌ای از پیش تعیین شده، دستورات را دریافت کرده و پس از تحلیل، آن ها را انجام می‌دهد. 

سوختگی برد یکی از مشکلات رایج استفاده از هارد می باشد. این معضل همراه با نشانه هایی شکل می گیرد که واضح ترین آن، پیدایش بوی سوختگی در حین کار با هارد و در نتیجه ی آن بروز ایراداتی در عملکرد رایانه است. در ادامه به شرح جامع جوانب اصلی فرآیند تعمیر هارد با برد خراب می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیر هارد با برد خراب

فهرست مطالب

علائم نشان دهنده ی سوختگی برد هارد

سوختگی برد هارد بنابر دلایل متعددی چون نوسانات برق، آب خوردگی، بی‌توجهی به تقدم و تأخر در اتصال کابل دیتا و پاور به هارد و در نهایت افزایش دمای هارد اتفاق می افتد. در چنین شرایطی عموما با پیدایش بوی سوختگی از دستگاه، شاهد ناکارآمدی سیستم رایانه در شناسایی هارد، عدم تحرک اجزای هارد و یا هنگ کلی سیستم به هنگام اجرای هارد خواهید بود. 

رفع این مشکلات با تعویض برد و همخوانی رام هارد امکان‌پذیر است. البته مشکل سوخته شدن برد هارد همواره به این سادگی قابل حل نیست و احتمال دارد زمینه‌ساز مشکلات فراوانی ‌گردد. گاهی در حین تعمیر هارد با برد خراب، اختلالاتی در مدیای هارد نیز دیده می شود که باید تعویض شود.

جدا شدن قطعات هارد

از دیگر مسائلی که در پروسه تعمیر هارد با برد خراب مطرح است، جدایی قطعات سازنده ی هارد می باشد. هنگام جا زدن هارد در محفظه و یا جابه جایی آن، امکان دارد برد هارد تماسی با قطعه ای سخت داشته باشد و اتصال یک یا چند مورد از قطعات آن شکسته و جدا شود. 

در این حالت برد هارد دیگر قادر به اجرای صحیح وظیفه خود نبوده و کاملاً از کار می افتد. جهت تشخیص میزان آسیب وارد شده به هارد و بازیابی کارایی قطعات آن به بهترین شکل ممکن می توانید به یکی از شعب مرکز بازیابی اطلاعات مراجعه کنید و از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.

مشکلات قابل تعمیر هارد با برد خراب

در این قسمت، به انواع مشکلاتی اشاره می کنیم که در تعمیر هارد با برد خراب مورد بررسی قرار می گیرند:

سوختن مدار TVS

گاهی دراثر خرابی منبع تغذیه کامپیوتر، ولتاژ نامناسب به برد هارد دیسک وارد شده و مدار TVS جهت محافظت از دیگر قطعات می سوزد. جالب است بدانید که این مدار از چندین دیود و مقاومت تشکیل شده است. لازم به ذکر است که تعمیر هارد با برد خراب دراین حالت، تخصص بالایی را می طلبد و انجام آن به دست افراد ناشی، ممکن است موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری در هارد دیسک شود.

سوختن چیپ پاور

بر روی تمامی انواع برد هارد، یک آی سی خاص وجود دارد که وظیفه کنترل و ساخت ولتاژ و سیگنال های متفاوت در هارد را بر عهده دارد. سوختن این آی سی که به چیپ پاور معروف است، می تواند بر اثر نوسانات خارجی و یا داخلی خود هارد دیسک صورت گیرد. در تعمیر هارد با برد خراب، به این قطعه توجه بسیاری می شود.

خرابی آی سی رام برد

یکی دیگر از مشکلات قابل تعمیر هارد با برد خراب، خرابی آی سی برد می باشد. آی سی برد قطعه ای است که اطلاعات اولیه جهت عملیاتی شدن هارد دیسک در درون آن تعبیه شده است. فراموش نکنید که بروز مشکل در این قطعه و خرابی آن، می تواند منجر به پاک شدن اطلاعات شما شود در حالی که دیگر امکان ریکاوری وجود ندارد.

سوختن چیپ اصلی

با توجه به این که چیپ پردازشگر اصلی هارد قابل برنامه ریزی می باشد، بروز خطا در برنامه ریزی آن موجب سوختن چیپ می شود. البته در این حالت هیچگونه سوختگی فیزیکی و ظاهری بر روی برد دیده نمی شود اما هارد دیسک مورد نظر با چنین بردی کار نخواهد کرد.

خرابی سوکت در برد

سوکت های موجود در برد هارد، شیارها و برآمدگی های خاصی دارند که به کاربر امکان اتصال کابل پاور و دیتا به هارد را در یک جهت خاص می دهد. در صورت شکستن این سوکت ها، ممکن است اتصال کابل های رابط به این قطعه دچار مشکل شود. نکته ی مهم اینکه گاهی حتی شکستگی سوکت و اتصالات بد کابل ها و سر سوکت ها به هم نیز می تواند آسیب جدی به هارد وارد نماید. لذا توصیه می کنیم در صورت بروز این مشکل، هرچه زودتر نسبت تعمیر هارد با برد خراب اقدام نمایید.

خدمات ارائه شده در تعمیر برد هارد

از جمله خدماتی که برای تعمیر هارد با برد خراب ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمیم سوختگی فیوز برد هارد بر اثر نوسان  ولتاژ
  • تعمیر مدار TVS ورودی پاور هارد با برد خراب
  • رفع مشکلات رام هارد با برد خراب
  • تعمیر و تعویض چیپ پاور و المان های سوخته ی هارد با برد خراب
  • تعمیر شکستگی کانکتور آی دی ای در هارد با برد خراب
  • تعمیر شکستگی کانکتور ساتا SATA PCB. در هارد با برد خراب
  • ترمیم شکستگی المان الکترونیکی روی برد هارد
  • تعمیر تخصصی سوختن چیپ اصلی ( بزرگ ) در هارد با برد خراب

واحد تعمیرات هارد

واحد تعمیرات هارد ، با هدف ارائه ی خدمات تخصصی در زمینه ی بررسی و ترمیم این قطعه راه اندازی شده است. مجرب ترین کارشناسان و مهندسین هارد در این واحد، تعمیرات تخصصی قطعه ی مورد بحث را انجام می دهند. تعمیر هارد با برد خراب، یکی از اصلی ترین خدمات این واحد محسوب می شود. 

نیاز به ذکر است که کلیه ی مراحل این فرایند، با استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام می گردد. نکته ی حائز اهمیت این است که در واحد تعمیرات هارد، توجه ویژه ای به محتویات هارد شده و در صورت حذف شدن، عملیات بازیابی اطلاعات در نهایت تعهد و امانت داری انجام می گردد.

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات ، به منظور بازیابی اطلاعات در انواع هارد ها راه اندازی شده است. در این مرکز، مهندسین ارشد حوزه ی بازیابی اطلاعات مشغول به کار هستند. این مهندسین، دوره های لازم را در معتبر ترین مراکز آموزشی جهان سپری کرده و دارای مدارج علمی بالا در این زمینه می باشند.

علاوه بر دانش فنی، آنها از تجربه ی چندین ساله در مراکز بازیابی اطلاعات هارد بهره مند می باشند که به موجب آن، قادر به ریکاوری اطلاعات انواع مدل های هارد با هر نوع مشکل خواهند بود. همچنین، تجهیز مرکز بازیابی اطلاعات به جدید ترین ابزار مربوط به این حوزه و استفاده از روش های نوین، یکی از مزایای این مرکز نسبت به سایر واحدهای بازیابی اطلاعات می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل، می توانید با همکاران ما تماس گرفته و از راهنمایی های لازم برخوردار شوید.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید