اشتراک گذاری

تعمیر هارد با انواع فایل سیستم

تعمیر هارد با انواع فایل سیستم این امکان را می دهدکه ردگیری و شناسایی یک فایل راحتر و سریعتر انجام شود. بدون استفاده از فایل سیستم نمی توانیم بفهمیم که یک فایل در کجای دیسک نوشته شده، شروع آن بر روی دیسک کجاست و انتهای آن کجاست…

در تعمیرات هارد با انواع فایل سیستم از روش و ساختاری استفاده می شود که سیستم عامل از آن استفاده می کند تا فایل ها را روی دیسک یا پارتیشن سامان دهی کند.

نحوه تعمیر هارد با انواع فایل سیستم

فایل سیستم با استفاده از Meta Data یک فایل را شناسایی می کنند. نام فایل، تاریخ ایجاد، تاریخ ویرایش، اندازه فایل، نام نویسنده،مثال هایی از Meta Data هستند. در تعمیر هارد با انواع فایل سیستم علاوه بر Meta Data از index برای دسترسی سریعتر سیستم عامل به فایل ها استفاده می شود. همچنین در پروسه تعمیر هارد با انواع فایل سیستم مکانیسمی فراهم می شود که می تواند دسترسی به Data را کنترل کند. امکان Permission گذاری روی فایل ها، امکان Hidden کردن فایل ها و امکان Encrypt کردن فایل ها از جمله امکاناتی است که در تعمیر هارد با انواع فایل سیستم به آنها دسترسی داریم.

اهمیت تعمیر هارد با انواع فایل سیستم

 در صورتی که سیستم عامل مورد استفاده شما یک فایل سیستم را بشناسد یا از آن پشتیبانی کند، می تواند فایل ها و محتوای موجود بر روی آن را باز کرده، ویرایش نموده و مجدداً ذخیره نماید تا این مرحله تعمیر هارد با انواع فایل سیستم با موفقیت انجام می شود.

اما همیشه شرایط بدین گونه نیست، اگر سیستم عامل قادر به درک و پشتیبانی یک فایل سیستم نباشد ممکن است بتوانید با نصب یک درایور جانبی یا یک نرم افزار شخص ثالثِ پشتیبانی تعمیر هارد با انواع فایل سیستم را عملی کنید، اما فراموش نکنید که در برخی موارد هیچ راه حلی وجود نخواهد داشت و عملا تعمیر هارد با انواع فایل سیستم به بن بست می رسد.

راستی خدمات تلویزیون هم داریم ! بیا اینجا : تعمیر تلویزیون در تهران 

چگونگی تعمیر هارد با انواع فایل سیستم

فایل سیستم های زیادی وجود دارند، بسته به نوع Media و سیستم عاملی که از آن استفاده می کنیم تنها می توانیم از تعداد محدودی از فایل سیستم ها در تعمیر هارد با انواع فایل سیستم استفاده کنیم. استفاده از فایل سیستم بستگی به این دارد که سیستم عامل ما از چه فایل سیستمی پشتیبانی می کند. در زیر به معرفی تعدادی از فایل سیستم ها می پردازیم؛

فایل سیستم های ویندوز:

فایل سیستم های لینوکس:

ext2، ext3، ext4 و Btrfs

فایل سیستم های مک:

MFS، HFS، HFS+

آگاهی از تفاوت فایل سیستم ها

در تعمیر هارد با انواع فایل سیستم دانستن این نکته ضروری است که  همه فایل سیستم ها یکسان عمل نمی کنند و هر کدام روش های گوناگونی برای سازماندهی داده ها در هارد دارند. برخی فایل سیستم ها از بقیه سریعتر هستند، بعضی نیز ویژگی های امنیتی بیشتری دارند؛ تعدادی از فایل سیستم ها فضای زیاد از ذخیره سازی اطلاعات را پشتیبانی می کنند در حالی که برخی دیگر فقط با فضاهای ذخیره سازی بسیار کوچک سازگاری دارند.

بعضی از فایل سیستم ها در برابر فایل های مخرب و ویروس ها بسیار مقاوم هستند، در حالیکه برخی دیگر سایر ویژگی های یاد شده را فدای ارائه سرعت دسترسی بیشتر به کاربران می نمایند، لذا برای تعمیر هارد با انواع فایل سیستم بهتر است از ابتدا کاملا مشخص شود که کدام فاکتور برای کاربر از سایر فاکتور ها اهمیت بیشتری دارد. هیچ فایل سیستمی وجود ندارد که بتواند همه ی شاخصه های یاد شده را به شکل کامل ارائه دهد.

راهنمای استفاده از فایل سیستم

  • NTFS : فایل سیستم جدید فناوری، استفاده شده در سیستم عامل های، مایکروسافت، ویندوز NT
  • XFS : مورد استفاده در سیستم های لینوکس .
  • CXFAT : فایل سیستم اختصاصی مایکروسافت برای کارت های فلش
  • FFS2 : یکی از اولین فایل سیستم های فلش است.
  • JFFS : سیستم اصلی ورود فایل سیستم لینوکس برای رسانه های NOR فلش .
  • JFFS2 : برای فلش NAND و NOR
  • AOSFS : فایل سیستم استفاده شده توسط سیستم عامل oberon
  • APFS : فایل سیستم اپل
  • BFS : فایل سیستم بوت مورد استفاده در سیستم V نسخه ۴٫۰ unixware
  • DTFS : سیستم فایل دسکتاپ برای فشرده سازی فایل .
  • CXT2 : دومین سیستم توسعه یافته، طراحی شده برای سیستم های لینوکس .
  • FAT : جدول توزیع فایل، ابتدا در DOS و مایکروسافت ویندوز استفاده می شود و در حال حاضر به طورگسترده ای برای ذخیره سازی USB قابل حمل و برخی از دستگاه های دیگر استفاده می شود. انواع مختلف آن FAT16، FAT12، FAT32 .

موارد مذکور  همه فایل سیستم های موجود نیستند، ولی تقریبا می توان گفت که نسبت به بقیه فایل سیستم پرکاربردتر هستند.

بازیابی اطلاعات با تجهیزات مدرن

تعمیرات هارد

مرکز هارد با دسترسی به دانش و تجهیزات جهانی این اطمینان را به همه کاربران عزیز می دهد که هم سطح مراکز جهانی در بازیابی اطلاعات هارد اقدامات لازم را انجام دهد. تکنسن های مجرب و متخصص ما در مرکز تعمیرات هارد این نوید را به همه کاربران می دهند که برای بازیابی اطلاعات از بهترین دستگاه ها و نرم افزار های اورجینال جهانی استفاده می کنند و امکان بازیابی اطلاعات را تا حداکثر ممکن افزایش می دهند.

 مرکز بازیابی اطلاعات

کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات برای ریکاوری اطلاعات کاربران از دستورالعمل ها و استانداردهای جهانی پیروری می کنند. متخصصان این مرکز تماما افراد متعهد و مطمئنی هستندکه پس از گزینش های سخت به استخدام مرکز درآمده اند. از آنجا که ارائه این بخش خدماتی به حریم خصوصی کاربر مربوط است، لذا رعایت شئونات اخلاقی اهمیت ویژه ای دارد.

به توصیه و اجبار مدیریت مرکز بازیابی اطلاعات  این بخش تعمیراتی در تمام فرایند کاری تکنسین ها توسط دوربین های پیشرفته و مجهز زیر ذره بین قرار می گیرد تا نحوه عملکرد متخصصان ثبت و ضبط شود و جای هر گونه شک و شبهه را به صفر برساند.

Rate this post