اشتراک گذاری

تعمیر رام هارد

مشکلات رام هارد یکی شایع ترین مشکلات در هارد دیسک های وسترن دیجیتال می باشد. این خرابی موجب می گردد، هارد دیسک دیگر دیتکت نشده  و در مادربرد شناسایی نشود. تعمیر رام هارد یک عملیات تخصصی بوده و باید توسط کارشناسانی انجام گردد که به این قطعه آشنایی و تسلط کافی داشته و با توجه به برند هارد مشکل را به درستی شناسایی نمایند. در ابتدا لازم می دانیم به معرفی مختصری از این قطعه و کاربرد آن بپردازیم.

حافظه ROM  از  کلمه ی  Read Only Memory  گرفته شده و به آن حافظه فقط خواندنی نیز می گونید. هر کامپیوتر برای اینکه بتواند به درستی فرآیند Startup را انجام دهد و سیستم عامل را Load کند به یک فضا نیاز دارد تا دستورالعمل های مربوط به Startup سیستم را در آن نگهداری کند و حافظه ROM دقیقا همین محل است اطلاعات داخل حافظه ROM غیر قابل تغییر است .

در صورتی که می خواهید این اطلاعات را از روش های دیگری تغییر دهید ممکن است فقط با تغییر یک بیت جابجایی اطلاعات نادرست مجبور شوید ROM  را تعویض نمایید.

ساختن ROM دشوار بوده و ممکن است خطاهای زیادی به همراه داشته باشد. این حافظه برق کمی مصرف میکند و از جنس نیمه هادی به شکل یک IC می باشد. هر سیستم نیاز به دستورالعمل دارد به خاطر تکرار دائم این دستورات پس از هر بار راه اندازی نیاز به مکانی داریم  که این داده ها نگه داری شوند . حافظه RAM یا هارد محل مناسبی برای اینکار نیست به همین خاطر از IC استفاده می شود . آی سی این قابلیت را دارد که داده ها در آن نوشته شوند.

تعمیر رام هارد

تعمیر تخصصی رام هارد

متخصصین مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر تخصصی رام هارد را پس از عیب یابی و تشخیص مشکل ایجاد شده انجام می دهند. خرابی های هارد دیسک به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود که عبارتند از : خرابی لاجیکال Logical ، خرابی فیزیکال Physical ، خرابی میان افزاری (firmware) ، خرابی رام هارد در دسته ی میان افزاری قرار می گیرد . تعمیر رام هارد و رفع مشکلات موجود در این قسمت با استفاده از دستگاه pc3000 امکان پذیر می گردد.

مرکز بازیابی اطلاعات مجهز به دستگاه پی سی سه هزار بوده و متخصصین این مجموعه تخصص لازم را جهت استفاده از این قطعه دارا می باشند.  بازیابی اطلاعات و تعمیر رام هارد در مکانی امن و مطمئن انجام شده و دستگاه شما پس از طی روند تعمیرات در صحت و سلامت کامل تحویل داده خواهد شد. در ادامه به بررسی مشکلاتی که منجر به خرابی رام هارد می شوند می پردازیم.

بازیابی اطلاعات/ ریکاوری اطلاعات / بازیابی اطلاعات / ریکاوری اطلاعات / بازیابی اطلاعات هارد / ریکاوری اطلاعات هارد / بازیابی اطلاعات هارد سوخته / ریکاوری اطلاعات هارد سوخته / بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده / ریکاوری اطلاعات هارد ضربه خورده / پارتیشن کردن هارد / برگرداندن اطلاعات هارد / بازگردانی اطلاعات هارد / ریکاوری اطلاعات کد شده / ریکاوری هاردی که ریست می شود / ریکاوری هارد در صورت خطا  /نرم افزار بازیابی اطلاعات ایفون/ تعمیر هارد / رفع بدسکتور هارد/ آموزش بازیابی اطلاعات

خیس شدن هارد

خیس شدن هارد عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت ، لذا کاربران باید در محافظت از آن کوشا بوده و از نفوذ مایعات به داخل هارد جلوگیری به عمل آورند .

با خیس شدن هارد شما ممکن است نه تنها برد شما بسوزد ، بلکه اجزای اصلی و یونیک هارد و  ROM  آسیب ببیند یا بسوزد.  پیدا کردن یک ROM مشابه و هم سایز با ROM برد هارد سوخته بسیار دشوار است. تبلیغاتی با عنوان ضد آب بودن و ضد ضربگی  به گوش می رسد معمولا تنها برای فروش محصول بوده و در واقعیت صحت ندارد. 

به کاربران گرامی توصیه می کنیم به خوبی از هارد خود محافظت نموده و از خوردن ضربه یا خیس شدن آن جلوگیری نمایید.  در صورتی که با این مشکل مواجه شد به سرعت به مرکز بازیابی اطلاعات مراجعه نموده و تعمیر رام هارد خود را به متخصصین این مجموعه بسپارید.

سوختن رام هارد

زمانی که هارد روشن می شود اما دیتکت نمی شود نشانه ای از سوختن ROM یعنی قسمت اساسی برد هارد است. گاهی هارد روشن می شود اما به درستی کار نمی کند در این صورت ممکن است قسمتی از برد مثل خازن , مقاومت یا سلف های آن سوخته باشد. تمامی این مشکلات در آکادمی هارد ایران با توجه به داشتن تخصص و تجربه ی متخصصان این مجموعه قابل حل خواهد بود.

تعمیر برد هارد نیازمند تخصص و تجربه زیادی است, اگر افراد غیر متخصص این کار را انجام دهند امکان نابودی کامل هارد وجود دارد. برد هارد یکی از حساس ترین قسمت های هارد است که در صورت خرابی امکان دارد کل اطلاعات شما از بین برود و دیگر امکان ریکاوری نداشته باشد

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچوقت برد مشکوک به خرابی را روی یک هارد سالم قرار ندهید زیرا ممکن است به هارد سالم و یا حتی مدیای آن آسیب بزند. در آخر اگر هارد و اطلاعاتتان برایتان مهم است حتما به یک مرکز تعمیر هارد و ریکاوری معتبر مراجعه کنید.

نوشتن رام برای هارد دیسک

یکی از روش ها جهت تعمیر رام هارد نوشتن یک رام دیگربرای هارد دیسک است. زمانی که برد هارد وسترن دیجیتال را ازدست یا رام اصلی (original ROM) برد هارد را ازدست داده باشید ، با این روش امکان ترمیم هارد در برخی از برندها وجود دارد. پس از ترمیم می توانید ،  آن را روی آی سی رام یک برد مشابه ذخیره کنید تا بتوانید به اطلاعات را بازیابی نمایید.

 ایده اصلی بر این است که بوسیله یک رام و برد مشابه هارد خراب به ناحیه سرویس آن هارد دسترسی پیدا کنیم و بوسیله ماژول های ناحیه سرویس برنامه رام ROM را  بر روی آیسی رام دوباره نویسی می کنیم. این روش برای هارددیسک های غیر مارول مانند خاویار (WD Caviar architecture)  و هاردهایی که اکسترنال رام ندارند امکان پذیر نمی باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات سال هاست خدمات تخصصی ریکاوری اطلاعات انواع هارد را به کمک ابزار تخصصی این امر به کاربران ارائه می نماید . تعمیر رام هارد یکی از فعالیت های این مرکز است که به کمک دستگاه pc3000  به صورت تخصصی انجام می گردد. بازیابی اطلاعات در یک مرکز معتبر و معتمد دغدغه‌ی بسیاری از افرادی است که به هر دلیل ناچار به این‌ کار گشته‌اند. 

اگرچه در هر پیشه و فعالیتی، «معتعمد بودن» نقطه‌ی ثقل اعتبار و ارزش آن پیشه و صاحبان آن است اما ارزش و اهمیت این پارامتر در بعضی حِرَف صد چندان است؛ مرکز بازیابی اطلاعات «اعتقاد»، «تعهد» و «اخلاق» را مهم ترین ارکان در جذب متخصصین خود  می داند . همچنین ابزار آلات لازم جهت عملیات ریکاوری اطلاعات در این مرکز فراهم گشته است.

Rate this post