اشتراک گذاری

بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته

ریکاوری اطلاعات از مباحث گسترده و حائز اهمیتی است که هموارده در دنیای تکنولوژی مورد توجه بوده است. بنابراین، در این مقاله نحوه ریکاوری و انتقال برنامه ها، مشخصات، تنظیمات، اسناد، تصاویر، موسیقی، فیلم ها و موارد دلخواه دیگر شما از یک کامپیوتر خراب یا شکسته ای که به هیچ عنوان کار نمی کند را بروی کامپیوتر جدید توضیح خواهیم داد. خوشبختانه این فرایند از طریق یک نرم افزار نجات اتوماتیک رایانه ای امکان پذیر شده و از این حیث، به دانش فنی و تخصص بسیار زیادی برای بازیابی اطلاعات، مورد نیاز نمی باشد. به هر حال، اکنون شما می توانید از این آموزش در ریکاوری اتفاقاتی که در ذیل توضیح خواهیم داد، استفاده کنید.

بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته

امکان بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته یا از کارافتاده

  • کامپیوتری که به هیچ عنوان کار نمی کند و یا مشکل سخت افزاری به مانند مادربرد سوخته، نمایشگر شکسته و کارت گرافیک خراب شده دارد.
  • کامپیوتری که راه اندازی و بوت نشده و یا اینکه ویندوزش بالا نمی آید.
  • ویندوز کامپیوتری که بد عملکرده و قابل استفاده نیست و شما مجبور به نصب سیستم جدیدی بروی آن هستید

خوشبختانه، اگر هارد دیسک شما کاملأ از بین نرفته باشد شما می توانید نه تنها فایل ها بلکه تنظیمات و برنامه های مورد نیازتان را به کامپیوتر جدید انتقال دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

خارج کردن هارد دیسک از کامپیوتر خراب و اتصال آن به دستگاه جدید

در حقیقت اولین گام برای بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته و نجات برنامه ها و دیتاهای مورد نیاز از کامپیوتر شکسته و خاموش، آن است که هارد دیسک را از آن خارج کرده و به کامپیوتر جایگزین مورد نظرتان متصل کنید.

مراحل جدا کردن هاردیسک از کامپیوتر

برا انجام این کار ابتدا باید کامپیوتر را از برق کشیده و اگر تصمیم به بازیابی اطلاعات لپ تاپ دارید باید علاوه بر جدا کردن از منبع برق، باتری را نیز از آن خارج کنید. به یاد داشته باشید که انجام این کار از صدمه زدن به مادر برد در صورتی که سالم مانده باشد و حتی خودتان جلوگیری خواهد کرد.  در ارتباط با کامپیوترهای دسکتاپی، اول باید کیس را باز کنید که پس از انجام این کار، درایو را در قسمت جلو مشاهده خواهید کرد و در مورد لپ تاپ نیز باید با یک  پیچ گوشتی ریز، پیج و مهره ها را باز کرده و آن وقت احتمالا هاردیسک را در پایین یا پهلو خواهید دید. پس از یافتن هارد، با دقت و خیلی آرام تمام اتصالات و کابل ها را از آن جدا کرده و آماده فرایند ریکاوری شوید.

بازیابی و انتقال اطلاعات هارد دیسک قدیمی به کامپیوتر جدید

همان طور که ذکر شد شما در این مرحله از بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته ، می توانید به فایل های قدیمی در رایانه جدید خود دسترسی داشته باشید. به هر حال، این مرحله بزرگترین گام رو به جلو شما در بازیابی اطلاعات خواهد بود. اکنون شما امکان آن را دارید که فایل های مورد نیازتان را پیدا کرده و آنها را به صورت دستی به کامپیوتر جدید کپی کنید. اگر چه انجام این کار خیلی آسان نیست ولی حداقل می تواند اطلاعات شما را نجات دهد. خوشبختانه، ابزارهایی برای بازیابی های اتوماتیک به طور آسان و کامل نیز وجود دارند که به عنوان یکی از آنها می توان به برنامه Zinstall Computer Rescue Kit اشاره داشت. لازم به ذکر است، این ابزار حتی می تواند برنامه ها، ایمیل ها، شخصی سازی ها، تنظیمات، اسناد و سایر موارد را نیز بازیابی کند.

اجرای برنامه Zinstall Computer Rescue Kit

حال می توانید برنامه Zinstall Computer Rescue Kit را که به طور اتوماتیک درایو قدیمی را تشخیص داده، اجرا و گزینه انتخاب را تأیید کنید و به مرحله بعد بروید. اگر شما تصمیم دارید که تنها بخشی از برنامه ها یا فایل ها را ریکاوری کنید، می توانید از منوی پیشرفته برای انتخاب آنها استفاده کنید. اما اگر تمایل به بازیابی اطلاعات به طور کامل دارید، گزینه Next را انتخاب و به مرحله بعدی بروید. پس از آن نیز می توانید با گزینه Go پروسه بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته را شروع نموده و پس از تکمیل فرایند ریکاوری می بینید که به آسانی برنامه ها و فایل های تان را از کامپیوتر خراب نجات داده اید.

بازیابی اطلاعات کامپیوتر شکسته با Zinstall Computer Rescue Ki

مرکز بازیابی اطلاعات

از بین رفتن اطلاعات ممکن است به دلایل متعددی روی دهد که برخی از آنها عبارتند از: بروز ایرادهای نرم‌افزاری، خراب شدن اطلاعات، حملات رایانه ای ، حذف اتفاقی اطلاعات، بروز ایراد در هارد دیسک و  قطعی برق. از دست دادن اطلاعات به هر دلیلی که روی دهد عملیات مرتبط با بازیابی آنها نیازمند حضور کارشناسان زبده و تجهیرات آن است. مرکز بازیابی اطلاعات با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات بازیابی اطلاعات و با همکاری زبده ترین مهندسان این حوزه ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با بازیابی اطلاعات است. جهت ریکاوری و تعمیرات هارد می توانید با کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات در تماس باشید.

Rate this post