اشتراک گذاری

بازیابی اطلاعات حافظه های ssd

بازیابی اطلاعات حافظه های ssd یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز بازیابی اطلاعات است. دارندگان درایوهای حالت جامد، که به هر دلیل اطلاعات و داده های ذخیره شده خویش را از دست داده اند، می توانند به مرکز بازیابی اطلاعات مراجعه نمایند و سرویس های مرتبط با ریکاوری و بازیابی اطلاعات حافظه های ssd را دریافت نمایند. 

مدیریت واحد بازیابی اطلاعات حافظه های ssd با فراهم آوردن به‌روزترین ابزارآلات بازیابی و ریکاوری از جمله دستگاه pc3000 در این مجموعه، در تلاش است تا ضمن ارتقاء سطح کیفی خدمات، تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز را با حفظ محرمانگی و حریم شخصی هموطنان گرامی ارائه نماید. توجه به حفظ محرمانگی و حریم شخصی در مرکز بازیابی اطلاعات حافظه های ssd به منظور کسب رضایت مشتریان گرامی و ایجاد اطمینان از کیفیت سرویس‌های ارائه شده صورت می‌پذیرد.

بازیابی-اطلاعات-حافظه-های-ssd

واحد بازیابی اطلاعات حافظه های ssd

پیش از آشنایی با واحد بازیابی اطلاعات حافظه های ssd و خدمات ارائه شده در آن بهتر است نگاهی کوتاه و مختصر به ساختار این حافظه ها بیندازیم. همانگونه که می دانید ssdها، دیسک سخت و بازوی مکانیکی ندارند و برای برقراری ارتباط با دیگر اجزاء کامپیوتر نظیر پردازنده مرکزی و کارت گرافیک از رابط‌هایی مثل SATA استفاده می‌کند. استفاده از SSD یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش سرعت بوت‌شدن سیستم‌عامل است. 

با استفاده از SSD بازی‌های نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی بسیار سریع‌تر و روان‌تر اجرا خواهند شد. برخلاف HDD هاردهای SSD از شیوه‌های غیرمکانیکی برای خوانش و ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کنند و زمانی بالغ بر  ۱۰ تا ۱۳ ثانیه لازم دارند تا بارگذاری سیستم را به انجام رسانند. در این درایو نیز همچون درایو HDD امکان از دست رفتن اطلاعات و عدم دسترسی به داده ها وجود دارد. اگر چه بازیابی اطلاعات حافظه های SSD و HDD در اغلب مواقع امکان پذیر است اما تشخیص این مسئله نیاز به بررسی های کارشناسان حوزه بازیابی دارد.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : آموزش تست سرعت SSD

سرویس های مرتبط با بازیابی اطلاعات حافظه های SSD

  • رفع اشکالات کنترولر
  • بازیابی اطلاعات حافظه های SSD
  • ریکاوری اطلاعات حافظه های ssd با مشکل عدم شناسایی
  • ریکاوری اطلاعات درایو جامد با مشکل کاهش ظرفیت
  • ریکاوری اطلاعات SSD با مشکل عدم شناسایی
  • تعمیر حافظه SSD در صورت عدم شناسایی قطعه
  • تعمیر هارد ssd در صورت عدم نمایش ظرفیت صحیح
  • تعمیر هارد SSD و رفع ایرادات سیستم عامل و فریم ور اصلی
  • اصلاح فریم ور در واحد بازیابی اطلاعات حافظه های ssd
  • حذف پسورد حافظه SSD

تفاوت حافظه های SSD  و هاردهای HDD

  • سرعت کپی فایل‌ها و نوشتن در SSD معمولاًٌ چیزی در حدود ۲۲۰ MB/S و در نسخه‌های پیشرفته ۵۵۰ MB/S می‌باشد. این سرعت در HDD ، ۵۰ تا ۱۲۰ MB/S می‌باشد.
  • در هردو درایو، امکان رمزگذاری به صورت کامل وجود دارد. در صورت فراموشی رمز می توانید خدمات مرتبط با دسترسی به داده های درایو و بازیابی اطلاعات حافظه های SSD را با حضور در مرکز بازیابی اطلاعات دریافت نمایید.
  • بازکردن فایل‌ها در SSD به طور میانگین ۳۰ درصد سریع‌تر از HDD می‌باشد. همانطور که پیداست سرعت HDD از SSD پایین‌تر است.
  • SSD در مقابل اثرات مغناطیسی ایمن است اما اثرات مغناطیسی می‌تواند اطلاعات روی HDD را پاک کند.
  • از نظر قیمت درایو حالت جامد (SSD) از درایو دیسک سخت (HDD) ارزان‌تر است.
  • تخصصی ترین سرویس های مرتبط با هر دو درایو در مراکز مجاز و استاندارد بازیابی اطلاعات من جمله واحد بازیابی اطلاعات حافظه های SSD ارائه می گردد.
  • از نظر ظرفیت، درایو حالت جامد (SSD)، معمولاً در حجم کمتر از یک ترابایت برای نوت‌بوک و نهایتاً یک ترابایت برای رایانه‌های رومیزی تولید می‌شود. این میزان در درایو سخت (HDD) معمولاً در دو نوع ۵۰۰ گیگابایت و ۲ ترابایت برای نوت‌بوک‌ها و ۶ ترابایت برای رایانه‌های رومیزی است.
  • مصرف توان در SSD 2 تا ۳ وات و در HDD به طور میانگین ۶ تا ۷ وات می‌باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید HDD مصرف توان بالاتری دارد.
  • عملکرد SSD بدون لرزش و صدا می‌باشد زیرا در این درایو قسمت متحرکی وجود ندارد. در HDD صدای چرخش شنیده می‌شود و در برخی موارد چرخش دیسک‌ها سبب لرزش می‌شود. در صورت بروز اشکال در این حافظه می توانید به واحد تعمیر و بازیابی اطلاعات حافظه های SSD مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید.
  • بارگذاری سیستم در درایو حالت جامد به طور میانگین زمانی بالغ بر ۱۰ تا ۱۳ ثانیه را نیاز دارد این میزان در درایو دیسک سخت به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه است.
  • گرمای تولیدی در SSD بسیار کم است. میزان گرما در HDD نیز اندک می‌باشد اما در مقام مقایسه میزان گرمای تولیدی HDD بیشتر از SSD است.
  • میزان خرابی SSD چیزی در حدود هر ۲ میلیون ساعت برآورد شده است. این میزان در HDD5 میلیون ساعت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید : تفاوت هارد hdd با ssd

علل بروز خرابی در حافظه های SSD

از آنجا که حافظه های SSD قطعات متحرک ندارد اطلاعات موجود در آنها در تراشه های حافظه فلش ذخیره می شود. همین امر –یعنی عدم وجود قطعات متحرک در حافظه SSD – سبب شده است تا آسیب هایی نظیر خرابی هد، اختلال در موتور اسپیندل یا پلتر بر اثر افتادن هارد دیسک، ضربه و …. نتواند موجب از دست رفتن اطلاعات در هاردهای جامد SSD بشود. البته این بدین معنا نیست که اطلاعات ذخیره شده در حافظه های SSD هرگز از بین نمی روند. 

اگر چه ایرادات مکانیکی نمی تواند مانند هارد های معمولی باعث خرابی هارد های جامد SSD شود اما اطلاعات این حافظه ها نیز بدلیل حساسیت بالای تراشه های فلش Flash chips امکان حذف و پاک‌شدگی دارند. برخی از شایع ترین علل موجود در این درایوها که بازیابی اطلاعات حافظه های SSD را ضروری می سازند عبارتند از: خرابی قطعات الکترونیکی  هارد SSD، خرابی چیپ کنترلر هارد SSD، خرابی چیپ فلش، خرابی داده ها به دلیل جریانات غیر عادی الکتریسیته، آسیب به برد الکترونیکی و خرابی کانکتورهای رابط. تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و بازیابی اطلاعات حافظه های SSD با حضور در مرکز بازیابی اطلاعات قابل دریافت است.

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات به دلیل بهره‌مندی از به‌روزترین ابزارآلات ریکاوری نظیر pc3000 و نیز جذب نیروی کارآمد و متعهد، قادر به پشتیبانی و ریکاوری تمامی هاردها و حافظه‌های موجود در بازار می‌باشد. برخی از دستگاه ها و حافظه ها که امکان بازیابی اطلاعات آنها در این مرکز وجود دارد عبارتند از: بازیابی اطلاعات رید Raid، بازیابی اطلاعات NAS و DAS، بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال و اینترنال، بازیابی اطلاعات دوربین دیجیتال و گوشی موبایل اسمارت فون، بازیابی اطلاعات انواع تبلت اندروید و آی او اس Android/IOS، بازیابی اطلاعات از انواع DVR و سیستم دوربین های حفاظتی Security Cameras & Home Surveillance Systems،  تعمیر فوق تخصصی و بازیابی اطلاعات حافظه های SSD و تعمیر درایو SSD، ریکاوری فایل MOV بعد از فرمت شدن، حذف یا پاک شدن و خراب شدن فایل، ریکاوری فیلم با MTS, MT2S, MOV  فیلمبرداری شده توسط دوربین های دیجیتالی Canon, Sony, Nikon و…، ریکاوری عکس‌ها و فیلم‌های دوربین دیجیتالی، ریکاوری عکس و فیلم انواع رم و مموری کارت‌ها). کارشناسان فنی حاضر در مرکز بازیابی اطلاعات با استفاده از تخصصی‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری و تعهد به استانداردهای روز دنیا موفق به ارائه‌ی بالاترین درصد موفقیت در بازیابی اطلاعات از دست رفته شده‌اند.

Rate this post