اشتراک گذاری

آموزش جراحی هارد

آموزش جراحی هارد یکی از خدماتی است که در مرکز بازیابی اطلاعات به کاربران ارائه می شود. به طور کلی جراحی هارد اقدامی است تخصصی که باید در محیطی ویژه و توسط متخصصین مجرب انجام شود. هارد قطعه بسیار حساسی است که کاربران اطلاعات خود را در آن ذخیره می کنند. به همین دلیل بروز کوچک ترین مشکل در آن می تواند اطلاعات را در معرض خطر حذف شدن قرار دهد.

با توجه به این حساسیت ها، در مرکز بازیابی اطلاعات واحدی مجزا به تعمیرات هارد اختصاص یافته است. در این واحد تکنسین هایی فعالیت می کنند که از سالها تجربه در زمینه ترمیم، جراحی و ریکاوری هارد برخوردار بوده و دانش فنی بالایی در این حیطه کاری دارند. همکاران ما در قالب دوره های تخصصی آموزش جراحی هارد، اطلاعات و دانش فنی خود را در اختیار متقاضیان قرار داده و نکات کاربردی را در این زمینه ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

آموزش جراحی هارد

جراحی هارد چیست؟

گام اول در آموزش جراحی هارد این است که شما بدانید اساس جراحی هارد چیست؟ همانطور که اشاره کردیم، جراحی هارد یکی از اقدامات تعمیراتی این قطعه محسوب می شود که در برخی شرایط خاص، نیاز به انجام دادن آنها می باشد. یکی از خرابی های شایع و عمده انواع هارد، مربوط به زمانی است که هد و پلاتر دچار مشکل می شوند. هد هارد یک مگنت بسیار ظریف دارد که در ابتدای بازوی متحرک قرار گرفته است.

این بخش با کوچک ترین تماسی با سطح دیسک دچار آسیب های شدیدی می شود. در صورت ایجاد این تماس، پلاتر نیز به شدت آسیب دیده و به این ترتیب، بدسکتور های فیزیکی خطرناکی به وجود می آیند. اگر مگنت هد آسیب ببیند، هد دیگر نمی تواند اطلاعات موجود روی هارد را بخواند به این ترتیب دسترسی کاربران به اطلاعات محدود و عملا غیر ممکن می شود. این شرایط اگر قصد استفاده از این اطلاعات را داشته باشید باید هارد خود را جراحی کنید. در دوره آموزش جراحی هارد شما با قطعات ذکر شده آشنا شده و یاد می گیرید که چطور باید این قطعات را بررسی، ترمیم و جراحی نمایید.

فیلم آموزش جراحی هارد

شما کاربران گرامی می‌توانید با مشاهده فیلم آموزش جراحی هارد، با این شیوه از تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد آشنا شوید. البته همانگونه که می‌دانید، جراحی هارد و بهسازی عملکرد این بخش از دستگاه نیاز به ابزار پیشرفته و تخصصی خاص خود دارد و انجام آن جز در مراکز پیشرفتۀ ریکاوری امکان پذیر نیست.

خدمات مرتبط با جراحی هارد، نیاز به طی فرآیندهایی خاص دارند که برخی از آنها عبارتند از: تست دقیق هارد دیسک پیش از جراحی هارد دیسک و تعویض هد هارد، اعلام دقیق وضعیت هارد دیسک به مشتری، کسب اجازه از مشتری جهت جراحی هارد، تست هارد در کلین روم، تست و بررسی مجدد برد هارد دیسک، ضبط و ذخیره منبع فایل های هارد دیسک بیمار و معیوب (بکاپ گیری)، انتقال هارد دیسک معیوب به کلین روم و در نهایت جراحی هارد دیسک. فیلم آموزش جراحی هارد که در بخش زیر قرار داده شده است اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ابزار ویژه برای جراحی هارد دیسک

برای جراحی هارد نیاز به استفاده از ابزاری است که استفاده از آنها نیز نیاز به آموزش های ویژه ای دارد. یکی از مباحث اساسی در آموزش جراحی هارد ، آموزش کار با این ابزار و دستگاه ها می باشد. در واقع باید گفت که بدون استفاده از این تجهیزات، امکان جراحی هارد دیسک وجود ندارد. تکنسین هایی که اقدام به انجام این کار می کنند، باید به صورت کامل با این دستگاه ها و روش های استفاده از آنها آشنا باشند.

در غیر این صورت ممکن است در روند کار دچار اشتباه شده و به این ترتیب زمینه را برای بروز آسیب های جدی تر فراهم نمایند. مرکز بازیابی اطلاعات با در نظر گرفتن کلیه حساسیت ها و ظرائف جراحی هارد، مدل هایی از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای این منظور را در واحدهای تخصصی اش فراهم نموده است. شانه هد  (Head Comb)، نگهدارنده پلاتر  (Platter Holder)و کلین روم از جمله مهم ترین این ابزار می باشند. ما در دوره آموزش جراحی هارد این ابزار را به شما معرفی کرده و نحوه کار با هریک از آنها را به شما آموزش می دهیم.

کلین روم (Clean Room) چیست؟

به عنوان یکی از مهم ترین ابزاری که در آموزش جراحی هارد باید با آن آشنا می شوید، باید به کلین روم اشاره کرد. کلین روم یا اتاق تمیز یکی از مهم ترین پیش نیاز های جراحی هارد به شمار می رود. جالب است بدانید محیطی که هارد در آن تولید می شود کاملا تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی می باشد. محیطی که تعمیرات هارد و به ویژه جراحی در آن انجام می شود نیز باید همین شرایط را داشته باشد.

لذا برای تصفیه هوا و فراهم نمودن محیط پاک از کلین روم هایی با ابعاد کوچک استفاده می شود که توسط شرکت های مختلفی در دنیا تولید می شوند. این اتاق ها مجهز به چند لایه فیلتر خاص و گران قیمت هستند که عمل تصفیه را انجام داده و هوای خروجی آنها دارای خلوص ۹۹٫۹۹ درصد است. اگر جراحی هارد در فضایی به جز کلین روم انجام شود، به محض باز کردن درب هارد گرد و غبار موجود در فضا با سطح دیسک ها تماس پیدا می کند.

در نتیجه این اتفاق، مشکلات جدی در پلاتر به وجود آمده و کاربران دیگر قادر به دسترسی به اطلاعات خود نخواهند بود. در دوره آموزش جراحی هارد شما با کلین روم و نحوه استفاده از آن آشنا می شوید.

مرکز ریکاوری اطلاعات

مرکز ریکاوری اطلاعات، تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت کرده و خدمات مرتبط حوزه ریکاوری و تعمیر انواع حافظه را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز برای اینکه بتواند اطلاعات بیشتری را بازیابی کرده و به این ترتیب خدمات با کیفیت تری را به کاربران ارائه نماید، از دستگاه های بسیار پیشرفته ای در این حوزه استفاده می کند.

به این ترتیب، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که بیشتر اطلاعاتشان در مرکز ریکاوری اطلاعات ریکاوری شده و مجددا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. مرکز مورد بحث، ریکاوری و تعمیر انواع هاردهای هیتاچی، توشیبا، اچ پی، ایسوس، ای دیتا و … را در لیست فعالیت های خود قرار داده است. برای برخورداری از خدمات و سرویس های متنوع مرکز بازیابی اطلاعات ، می توانید با این مرکز تماس برقرار نمایید.

Rate this post