اشتراک گذاری

آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده

متاسفانه بروز هر یک از این مشکلات نشان‌دهنده خراب شدن یا حتی سوختن فلش مموری است؛ به گونه‌ای که اگر درایور پورت‌های لپ تاپ شما نصب باشد، پورت‌های سیستم شما مشکل سخت‌افزاری نداشته باشند و به راحتی بتوانند تمامی دیوایس‌هایی که به لپ تاپ وصل می‌کنید را شناسایی کنند؛ اما تنها فلش مموری شما را شناسایی نکنند، به این معناست که فلش شما آسیب دیده است.

از طرفی ممکن است اطلاعات زیادی را درون فلش مموری خود ریخته باشید اما زمانی که آن را به سیستم متصل و باز می‌کنید، هیچ یک از اطلاعات شما نمایش داده نشوند و فلش کاملا خالی باشد؛ درحالیکه وقتی بر روی آن کلیک راست می‌کنید و گزینه Properties را انتخاب می‌کنید، ببیند که بخشی از ظرفیت آن پر است. علاوه‌بر این امکان دارد که هنگام باز کردن فلش بر روی سیستم با پیغامی که به شما می‌گوید باید فلش خود را فرمت کنید مواجه شوید. در ادامه ضمن آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده ، نکاتی را در مورد این فرایند به شما همراهان همیشگی ارائه خواهیم نمود.

  • چرا هیچ یک از پورت‌های لپ تاپ نمی‌توانند فلش را شناسایی کنند؟
  • علت خالی نشان دادن فلش درحالیکه بخش زیادی از ظرفیت آن پر است چیست؟
  • دلیل نمایش پیغام Format حین باز کردن فلش در سیستم چیست؟
آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده

مراحل آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده

زمانی که مشکلی برای فلش مموری که امکان دارد اطلاعات خیلی مهمی در آن ذخیره کرده‌ باشیم به وجود می‌آید، اولین مسئله‌ای که به ذهن هر کسی می‌رسد این است که چگونه باید اطلاعات آن را برگردانم؟؛ به همین دلیل در ادامه به مراحل آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده اشاره کرده‌ایم؛ منتهی اگر اطلاعات فلش شما از اهمیت بسزایی برخوردارند توصیه می‌کنیم بازیابی اطلاعات فلش مموری را به تکنسین‌های متخصص مرکز آموزش بازیابی اطلاعات بسپارید تا بتوانند بخش زیادی از اطلاعات فلش مموری شما را بازیابی کنند.

بررسی موارد اولیه

علاوه‌بر این می‌توانید فلش مموری خود را بر روی همه پورت‌های سیستم تست کنید؛ البته قبل از انجام این کار مطمئن شوید که درایور پورت‌های سیستم شما به درستی نصب شده است و هیچ یک از آن‌ها مشکل سخت‌افزاری ندارند. اگر فلش مموری شما روی هیچ سیستم دیگر و روی هیچ کدام از پورت‌های دستگاه شناسایی نمی‌شود، یعنی اینکه مشکل از خود USB است و به احتمال زیاد آسیب‌دیده است؛ اما اگر تنها یکی از پورت‌های سیستم نمی‌تواند فلش مموری را شناسایی کند، به احتمال زیاد آن یک پورت دچار مشکل سخت‌افزاری شده است. اگر هم فلش مموری شما روی سیستم دیگری شناسایی می‌شود، احتمال دارد درایور پورت‌های سیستم شما به درستی نصب نشده باشد.

تغییر شناسه درایو حافظه فلش

در گام دوم برای ریکاوری فلش آسیب دیده، باید شناسه درایو آن را تغییر دهید. این کار به ویژه زمانی کاربرد دارد که پس از وصل کردن فلش به کامپیوتر، مشاهده کنید درایو مربوط به فلش نمایش داده می شود، ولی امکان دسترسی به اطلاعات موجود در حافظه را ندارید. برای انجام این کار باید در منو Start عبارت Disk Management را تایپ کنید.

سپس از بین نتایج جستجو، بر روی گزینه Create and format hard disk partition کلیک کنید. در مرحله بعد، در لیست درایو های نمایش داده شده در صفحه ای که باز می شود، درایو مربوط به حافظه USB خود را یافته و روی آن کلیک راست کنید. گزینه Change Drive Letter and Paths را انتخاب نموده و در نهایت، ضمن کلیک بر روی گزینه Change ، اقدام به انتخاب یک شناسه جدید برای درایو مورد نظر نمایید.

نصب درایوهای فلش

در سومین مرحله آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده ، باید درایور های مربوط به این قطعه را مجددا نصب نمایید. گاهی اوقات، بروز اشکال در درایور های حافظه های USB ، می تواند باعث عدم دسترسی ویندوز به اطلاعات حافظه فلش گردد. در این شرایط شما باید مطمئن شوید که درایوها به درستی عمل می کنند؛ برای این منظور، بهترین راه این است که درایوها را مجددا نصب نمایید.

بررسی وضعیت فلش

پس از طی مراحل بالا، نوبت به بررسی وضعیت فلش در آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده می شود. ممکن است دلیل عدم دسترسی به اطلاعات فلش، معیوب بودن فایل ها باشد. برای بررسی این مساله، می توانید فلش را به کامپیوتر وصل کرده و برنامه جستجوگر ویندوز را باز کنید. به قسمت This PC رفته و بر روی نام حافظه فلش کلیک راست کنید. سپس گزینه Propertieis را انتخاب نمایید. ضمن انتخاب گزینهTools ، در قسمت Error Checking ، بر روی گزینه Check کلیک نمایید. به این ترتیب ویندوز به صورت خودکار درایو مربوط به فلش مورد نظر را اسکن می نماید.

استفاده از نرم افزار ریکاوری

یکی دیگر از روش هایی که در آموزش بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده به بررسی آن می پردازیم، استفاده از نرم افزارهای ریکاوری می باشد. این نرم افزارها در وب سایت های مختلف قرار گرفته و قابل دانلود می باشند. کار کردن با این برنامه ها چندان دشوار نیست و شما به راحتی می توانید با استفاده از آنها، فلش خود را ریکاوری نموده و از اطلاعات خود استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که نرم افزار یا برنامه مورد نظر را از سایت های معتبر دانلود کرده و به این ترتیب، خطر ویروسی شدن سیستم را کاهش دهید. خاطر نشان می سازیم که بهترین و مطمئن ترین روش برای بازیابی اطلاعات فلش آسیب دیده ، مراجعه به مرکز ریکاوری اطلاعات است؛ کارشناسان ما در این مرکز از دستگاه های پیشرفته ای همچون pc 3000 استفاده می کنند و به این ترتیب، شانس دسترسی مجدد به بخش بیشتری از اطلاعات کاربران را افزایش می دهند.

بازیابی اطلاعات فلش سوخته

بازیابی اطلاعات فلش از طریق Disk Drill

برنامه Disk Drill رو از سایت دانلود کنید.

حال فلش فرمت شده رو به سیستم وصل کنید.

حالا وارد برنامه Disk Drill شوید و روی فلش مموری مورد نظر کلیک کنید.

بعد از انتخاب فلش مموری، روی گزینه مربوط به جستجوی داده های از دست رفته کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند کامل بشه.  در این مرحله، فایلهای قابل بازیابی بهتون نشون داده میشن. موارد مورد نظرتون رو انتخاب کنید. سمت راست پایین صفحه روی گزینه بازیابی کلیک کنید. 

بازیابی اطلاعات فلش سوخته

خیلی از کاربران فکر می‌کنند که امکان بازیابی اطلاعات فلش سوخته وجود ندارد؛ درصورتی که تکنسین‌های مرکز بازیابی اطلاعات با دستگاه‌های تخصصی می‌توانند اطلاعات فلش سوخته را بازیابی کنند؛ با این وجود اگر فلش شما هم علائم یک فلش سوخته را دارد، بهتر است آن را به مرکز بازیابی اطلاعات بسپارید؛ تا تکنسین‌های این مرکز آن را مورد عیب‌یابی قرار دهند و درصورتی که دچار آسیب‌دیدگی شده یا سوخته بود، اطلاعاتش را ریکاوری کنند.

مرکز ریکاوری اطلاعات

مرکز ریکاوری اطلاعات، تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت کرده و خدمات مرتبط حوزه ریکاوری و تعمیر انواع حافظه را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز برای اینکه بتواند اطلاعات بیشتری را بازیابی کرده و به این ترتیب خدمات با کیفیت تری را به کاربران ارائه نماید، از دستگاه های بسیار پیشرفته ای در این حوزه استفاده می کند.

به این ترتیب، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که بیشتر اطلاعاتشان در مرکز یازیابی اطلاعات ریکاوری شده و مجددا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. مرکز مورد بحث، ریکاوری و تعمیر انواع هاردهای هیتاچی، توشیبا، اچ پی، ایسوس، ای دیتا و … را در لیست فعالیت های خود قرار داده است. برای برخورداری از خدمات و سرویس های متنوع مرکز ریکاوری اطلاعات، می توانید با این مرکز تماس برقرار نمایید.

Rate this post